All In

All InZnane też jako: Ol In, 올인

Na podstawie: pomysł oryginalny

Gatunek: melodramat, gangsterski, revenge drama

Ilość odcinków: 24 x 70 min.

Premiera: 2003

Obsada: Lee Byung Hun, Song Hye Kyo, Ji Sung, Park Sol Mi, Heo Joon Ho, Jung Yoo Seok, Choi Jung Won

.

Przeznaczenie

Kim In Ha urodził się, aby zostać hazardzistą. W dzieciństwie chodził za wujkiem, swoim jedynym krewnym i pomagał mu oszukiwać w kartach. Wraz ze swoimi przyjaciółmi stworzyli mały gang, który dokonywał drobnych przestępstw i oszustw, próbując przeżyć na ulicy. Kiedy poznał w pociągu Min Soo Yeon, od razu się zakochał. Dziewczyna pomaga ojcu, który obsługuje projektor w kinie, ale często nachodzą ich gangsterzy i wierzyciele. Pewnego razu In Ha ze swoim nowym kumplem z bogatego domu Choi Jung Wonem przeganiają ich, ale tym samym narażają się lokalnemu gangowi. Postanawiają pomóc spłacić dług. Zanim jednak uda im się to zrobić, gangsterzy zaskakują ojca Soo Yeon na ulicy i przypadkiem zabijają w walce. Porywają więc dziewczynę, domagając się wciąż spłaty. In Ha, Jung Won i inni przyjaciele biegną jej na ratunek, ale jeden z nich prawie traci przy tym życie. Jung Won w zemście podpala magazyn, w którym znajdowali się gangsterzy, ale ich lider ginie w tym pożarze. In Ha bierze na siebie winę i spędza siedem lat w więzieniu za nieumyślne morderstwo.

Lata później wszyscy spotykają się w tym samym kasynie. Kim In Ha zostaje zatrudniony jako ochroniarz, dzięki kumplowi Yoo Jong Goo, a Min Soo Yeon jest krupierką wraz z koleżanką Seo Jin Hee, która tak naprawdę jest córką właściciela i romansuje z Choi Jung Wonem, pracującym w branży hotelowej. Gangsterzy jednak wciąż nie dają In Ha spokoju, szczególnie Lim Dae Soo, który chce pomścić śmierć szefa sprzed siedmiu lat. In Ha nieustannie przed nim ucieka i jednocześnie na nowo buduje swoją relację z Soo Yeon, która naucza go języków obcych, kiedy awansuje w kasynie na pit bossa. Trudno jednak In Ha jako hazardziście i kryminaliście zerwać z przeszłością. Razem z Jong Goo bierze udział w nielegalnym pokerze, ale szybko są podejrzanymi w sprawie o morderstwo, które miało tam miejsce. Nie mogąc udowodnić swojej niewinności, uciekają do USA. Tam będą się piąć w górę od zwykłych pracowników fizycznych w porcie do podopiecznych bossa mafii. Nagłe zniknięcie ukochanego łamie serce Soo Yeon.

Kracz jak wrony

„All In” jest do tej pory najstarszą dramą, jaką widziałam, a powód, dla którego w ogóle po nią sięgnęłam, można opisać trzema słowami: LEE. BYUNG. HUN. Ten aktor wzbudza chyba najbardziej spolaryzowane reakcje, naprawdę się go kocha lub nienawidzi. Ja go poznałam od strony filmowej, oczywiście później „Iris” też zostało zaliczone i sądzę, że lubię go na tyle, aby obejrzeć coś tylko dla niego. Nawet jeśli nie jest świetnym aktorem, bo prawdę mówiąc w „All In” ratuje go tylko jego naturalna charyzma. Z drugiej strony ta drama nie powaliła mnie w ogóle aktorsko, a wydaje mi się, że to wspólna cecha wszystkich starszych produkcji – właściwie nie ma w nich miejsca na popisy, bo liczy się tylko wzruszenie widzów gromadzącymi się przeciwnościami losu.

Gdyby w tej dramie pojawiły się jeszcze rodzinne sekrety i podmienione niemowlęta, byłby to makjang. Nie mogę jednak „All In” odmówić mięsistej fabuły, która bardzo przypominała jakiś film z Hong Kongu. Są gangsterzy, jest hazard, nie zabrakło melodramatu. W tej dramie przede wszystkim COŚ SIĘ DZIEJE, bo ile odcinków można tęsknić za ukochaną? Dlatego moją ulubiona częścią pozostaje środkowa, kiedy In Ha i Jong Goo uciekają do Ameryki i próbują tam jakoś przetrwać, bo nie ma wtedy czasu na rozpamiętywanie Soo Yeon, chociaż retrospekcje uparcie powracają, a fragmenty z Song Hye Kyo w roli głównej stają się bezużyteczne – nie wprowadzają niczego do fabuły, a tylko przypominają na wszelki wypadek kto gra główną rolę.

Zainteresowało mnie to, że wszyscy bohaterowie pozostają w szarym polu, nie wiadomo czy są źli czy dobrzy. Kim In Ha zaczyna jako drobny przestępca ze wzrokiem spode łba, grany w nastoletniej wersji przez Jin Goo. Naprawdę, to akurat w starych dramach uwielbiam, że zawierają wielkie nazwiska jeszcze sprzed okresu ich sławy, bo nastoletnią Soo Yeon gra Han Ji Min… Wiadomo, jak to główny bohater, In Ha będzie zawsze tym niewinnym i pokrzywdzonym, ale nie zmienia to faktu, że został gangsterem, mimo początkowej chęci zadośćuczynienia i uczciwej pracy w kasynie. Stał się tym, czym jego wrogowie, ale później się okazało, że wszyscy mają jakieś konotacje…

Nie mogłam rozgryźć postaci Choi Jung Wona i Seo Jin Hee. Teoretycznie są druga połową obligatoryjnego czworokątu miłosnego, ale kompletnie nie sprawdzają się w tych rolach. Seo Jin Hee to chyba jedna z najlepszych postaci, odnosząca sukcesy bizneswoman, ale z czasem potraktowano ją po macoszemu i jej rola stała się bardzo drugoplanowa. To chyba największa wada „All In” – drama zapowiadała się naprawdę interesująco – po raz pierwszy podobała mi się część z dzieciństwem bohaterów, więzienne historyjki też zawsze idą na plus. Wydaje mi się, że scenarzyści nie poradzili sobie z epickością własnego tworu i dużo potencjału tej dramy zwyczajnie zmarnowali. Prawdę mówiąc, im bliżej końca, tym jest gorzej. Nie wiadomo kiedy Choi Jung Won stał się tym złym. Nagle się zakochał w Soo Yeon, mimo że z Jin Hee byli razem idealni i obdarowywał In Ha morderczymi spojrzeniami, kiedy on i Soo Yeon po raz setny spotykali się znowu we łzach, kiedy byli rozdzieleni różnymi tragediami (naprawdę, przez większość czasu tęsknią za sobą niż faktycznie są razem…).

Nie potrafię polecić „All In”, ponieważ obejrzałam to z czystej ciekawości. Uważam to za dobrą dramę, jeśli porównać ogrom jej treści i wątków pobocznych do dzisiejszych produkcji, ale nie wiem, czy można ją nazwać klasykiem.

Zdobyte nagrody

2003 SBS Drama Awards:

  • Daesang dla Lee Byung Huna
  • Top Excellence dla Song Hye Kyo
  • Excellence dla Ji Sunga
  • najlepszy aktor drugoplanowy – Heo Joon Ho
  • Top 10 Stars – Lee Byung Hun
  • Top 10 Stars – Song Hye Kyo
  • New Star Award dla Choi Jung Won

39th Baeksang Arts Awards

  • Daesang dla najlepszej dramy
  • Top Excellence dla Lee Byung Huna

Ocena

Fabuła – 9/10

Kwestie techniczne – 8/10

Aktorstwo – 8/10

Wartość rozrywki – 7/10

Średnia – 8/10

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s