Już jakiś czas temu zrobił się mały hałas, ponieważ ogłoszono, że japońskie wydanie wersji deluxe albumu „Young Foolish Happy” brytyjskiej piosenkarki Pixie Lott będzie zawierać przeróbkę jednego z utworów – Dancing On My Own – gdzie zamiast Marty’ego Jamesa rapować będą GD&TOP. Proponuję najpierw przesłuchać, co z tego wyszło:

Fani kpopu już się zachwycają, że BIGBANG zyskują międzynarodową sławę, ale nie są oni pierwszymi Koreańczykami, którzy zostali uwzględnieni na płytach zagranicznych artystów…

Muszę jednak postawić ich wyżej, ponieważ współpraca GD&TOP z Pixie Lott wydaje mi się jakaś taka najbardziej… profesjonalna? Chciałabym na początku zaznaczyć, że jest to połączenie dwóch kompletnie różnych stylistycznie artystów. Znałam Pixie Lott wcześniej, ale w ostatnich latach jest jakiś wysyp europejskich, nie do końca popowych solistek, więc po Florence i Duffy nastąpiło u mnie przesycenie. Dancing On My Own przesłuchałam już kilkakrotnie. Raperzy BIGBANGU wykazują się nienaganną angielszczyzną, z której całe YG Entertainment słynie, ale to, co mi się najbardziej spodobało, to fakt, że tę piosenkę można wręcz nazwać duetem (tak, wiem że są tam trzy osoby, ale…), ponieważ GD&TOP nie są jedynie featuringiem, który pojawia się w połowie drugiej zwrotki.

Już pojawiły się opinie, że ta współpraca zwiększy popularność obu artystów. Przykro mi, ale nic z tego. Dancing On My Own jest tylko dodatkowym utworem w droższej wersji albumu, nie będzie promowany. Pixie Lott raczej użyła BIGBANGU do zainteresowania azjatyckiej publiczności, sądzę, że w drugą stronę to nie zadziała…

Jak już wspomniałam, paru kpopowych piosenkarzy śpiewało razem ze znanymi artystami, ale byli zbliżeni stylistycznie i oczywiście chodziło tylko o bonusowe utwory. Pierwsi (i znani mi) byli Se7en i Rain, ale Rain pokonał swojego rywala w ten sposób, że Man Up Omariona z jego gościnnym udziałem pojawiło się na europejskiej wersji albumu „21”, a nie azjatyckiej.

Uważam jednak Take Control Amerie i Se7ena za lepszy utwór. On ma tutaj mały fragmencik do zaśpiewania w drugiej zwrotce, ale świetnie brzmi, „bardziej R&B” niż normalnie.

Później Amerie powtórzyła praktykę z 4minute i Junhyungiem z Beast. W stosunku do Heard ‚Em All mam jednak mieszane uczucia, ponieważ słyszę głównie Hyunę (mimo że brzmi lepiej niż zwykle), pozostałe członkinie 4minute śpiewają w chórku, a przynajmniej odniosłam takie wrażenie, kiedy słuchałam tej piosenki, wszystkie brzmią jednakowo. Potem, kiedy zobaczyłam występ na żywo, okazało się, że mają swoje oddzielne partie…

Z chęcią zobaczyłabym proces z odwrotnej strony – uważam, że YG ma na tyle siły i pieniędzy, żeby zaprosić kogoś do współpracy z BIGBANG i 2NE1. Jakoś dziwię się, że do tej pory will.I.am nie pojawił się na żadnym koreańskim albumie, skoro poznał się z 2NE1 jeszcze przed wydaniem „To Anyone” w 2010. Podobno Ludacris, którego słuchawki w Korei reklamują BIGBANG, pojawi się gościnnie na nadchodzącym drugim solowym albumie G-Dragona.

Reklamy

Written by Miica

Była studentka filologii koreańskiej, wielka fanka koreańskiego kina i dram.

3 komentarze

  1. „Przykro mi, ale nic z tego. Dancing On My Own jest tylko dodatkowym utworem w droższej wersji albumu, nie będzie promowany.”

    Chyba jednak coś więcej z tego będzie, sądząc po tym co Pixie napisała na twitterze http://27.media.tumblr.com/tumblr_m173xrwcrU1qf3g0oo1_500.png
    I jak powiedziano już oficjalnie, Pixie to dopiero początek, Bangi będą współpracować w przyszłości z innymi znanymi zachodnimi gwiazdami.
    Więc ja bym nie traciła nadziei, że jednak popularności na zachodzie im to przysłuży ;)

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s