Childless ComfortZnane też jako: Childless Bliss, Childless Good Fortune, Fortune Favors the Childless, My Kids Give Me A Headache, No Children Better Life, Best Life is Without Children, Mujasik Sangpalja, 무자식 상팔자

Na podstawie: pomysł oryginalny

Gatunek: familijny

Ilość odcinków: 40 x 70 min.

Premiera: 2012-2013

Obsada: Uhm Ji Won, Ha Seok Jin, Oh Yoon Ah, Kim Hae Sook, Yoo Dong Geun, Lee Do Young, Naeun (A Pink), Lim Ye Jin, Song Seung Hwan, Jung Jun, Kim Min Kyung, Kyun Miri, Yoon Da Hun, Jeon Yang Ja, Lee Soon Jae, Seo Woo Rim

.

Rodzinne tradycje kontra własne poglądy

Rodzina Ahn, której głową jest zrzędliwy dziadek Ho Shik będący właścicielem stacji benzynowej, składa się z jego trzech synów w starszym już wieku i ich dorosłych już dzieci. Najstarszy syn Hee Jae żyje wraz ze swoją żoną Ji Ae i synami w domu rodziców. Ich najstarsza córka So Young jest odnoszącą sukcesy prawniczką i dumą rodziny, jednak nie odzywała się już parę miesięcy. Przypadkowo spotyka ją na ulicy jej ciotka, która odkrywa powód – So Young nie chciała zdradzać jeszcze rodzicom, że jest w ciąży. Co więcej, dziecko było wpadką i zerwała kontakt z ojcem mającej się narodzić Woo Jin, ponieważ postanowiła zostać samotną matką. Dla rodziny jest to hańba, że ich droga So Young mająca najlepsze perspektywy ze wszystkich tak zaprzepaszcza swoją prawniczą karierę, dlatego jej ojciec i wujkowie postanawiają ukryć przed dziadkami prawdę.

Kiedy rodzi się Woo Jin, kłamią, iż jest to córka młodszego brata So Young, Jun Ki. To zwyczajny, bardzo miły dwudziestolatek pracujący w kawiarni, dlatego zgadza się na tę idiotyczną intrygę, udając nawet przed swoją koleżanką z pracy Soo Mi, że ma dziecko.W farsę nie miesza się jego starszy brat Sung Ki, który mimo że też mieszka wciąż z rodzicami, częściej go nie ma, gdyż pracuje jako chirurg plastyczny. Inni członkowie rodziny zmuszają go do małżeństwa, mimo że bardzo tego nie chce, choć w pracy rozwinie romans z lekarką Lee Young Hyun. Ona na szczęście też nie chce się ustatkować, dlatego oboje będą się opierać presji swoich rodziców.

Drugi syn Hee Myung ma poważny kryzys ze swoją żoną Yoo Jung, która odmawia mu wszelkich przyjemności, chce na siłę oszczędzać i jest strasznie zrzędliwa. Ich jedyny syn Dae Ki żeni się ze swoją dziewczyną od liceum Hyo Joo. Yoo Jung robi się dla niej strasznie przykra, obwiniając potem jeszcze swojego syna, że bierze jej stronę – innymi słowy czuje się zagrożona. Trzeci syn Hee Kyu nie ma przynajmniej żadnych problemów, ponieważ trwa w bardzo szczęśliwym, choć bezdzietnym małżeństwie z Sae Rom i wciąż zachowują się jak gołąbki.

Jak powinna wyglądać familia

Postarałam się streścić relacje wszystkich bohaterów „Childless Comfort”, których jest naprawdę mało, nie licząc samych członków rodziny Ahn. Trudno mówić, żeby w tej dramie była jakaś intryga, bohater zdecydowanie pierwszoplanowy czy sekret rodzinny czekający na wyjawienie, nie jest to też idiotyczna komedia, która później przejdzie w makjang. „Childless Comfort” jest dramą familijną z kablówki, więc pewnie nie musiała łapać się sprawdzonych chwytów, aby zapewnić oglądalność, bo ta i tak byłaby nieporównywalnie mniejsza niż normalnie. Aż byłam zdziwiona, że jTBC chciało wyemitować własną weekendową dramę familijną, ponieważ węszyłam kasową porażkę. A tu niespodzianka! „Childless Comfort” wydłużone o dziesięć odcinków wciąż jeszcze trzyma rekord dramy z kablówki o największej oglądalności w historii (trzydziesty piąty odcinek zdobył średnią oglądalność 10.715% i 11.505% w szczytowym momencie), co może przebije „Answer 1994”, kto wie?

Była to moja pierwsza drama słynnej scenarzystki Kim Soo Hyun, a właśnie w tym momencie oglądam drugą czyli emitowane przez SBS „Three Times Married Woman”. Zachwyciłam się jej stylem, chociaż te uczucia mogą wygasnąć, ponieważ przeczytałam, że „Childless Comfort” to jej najlepsza drama od dekady. W każdym razie pewne elementy na pewno nie znikną w żadnym z jej scenariuszów – cięte dialogi i dość „prowokacyjne” tematy jak na gatunek, w którym tworzy. Ta drama wydaje mi się najlepszym serialem familijnym, jaki w życiu widziałam – nieważne czy to Korei, czy z Polski. Przede wszystkim nie ma tu sztuczności, grzecznego języka, jakim ludzie na co dzień się nie posługują, chaeboli, melodramatu, złych charakterów ani komedii z premedytacją. Trzej ahjussi będący braćmi mogą rozbawić, skoro w tym wieku knują jak dzieciaki i są bici przez ojca za głupotę, ale nie są to momenty z rodzaju „widzu, masz się śmiać”. Jakoś nie wyczułam w tym slapsticku.

Co do tych „prowokacyjnych” tematów to „Childless Comfort” jest po prostu realistyczne, nie przerabiając po raz kolejny tego samego, co inne dramy, czyli nie mogę z tobą być, bo nasze rodziny są wrogami. So Young chce sama wychować dziecko, to trwa uparcie w swoim i scenariusz nie zrzuca jej nagle na głowę jakiegoś nowego ukochanego. Ogólnie w tej dramie pozycja kobiet jest bardzo mocna, mimo że początkowo można odnieść wrażenie, że są one dodatkami do trzech braci Ahn. Relacja Sung Ki z Young Hyun to taki typowy push and pull rodem z komedii romantycznych, ale ona nie mięknie w dalszej części dramy, tylko wciąż jest całkiem niezależna i pyskata. Jak wspomniałam, So Young nie znajduje nowej miłości, tylko dalej spełnia się jako matka i prawniczka innych samotnych matek, nawet jeśli parę razy pojawia się na horyzoncie ojciec dziecka, próbując coś namieszać. Hyo Joo mogłaby stać się typową ofiarą nękaną przez złą teściową, ale wytrzymuje wszystko i na koniec jeszcze wprowadza plan ułaskawienia Yoo Jung, mimo że mówi jej kilkakrotnie prosto w twarz, co jej się nie podoba. Nawet babka i Ji Ae wyrażają swój bunt, kiedy uznają, że zachowanie ich mężów wobec nich jest niedopuszczalne!

Tak więc „Childless Comfort” to jednocześnie taka drama familijna przypominająca złoty okres lat 90. Kim Soo Hyun i coś przełamującego tradycyjny obraz koreańskiej familii, w której mężczyzna ma ostatnie zdanie. Niektórzy bohaterowie mogli irytować, ale sprawiali wrażenie prawdziwych ludzi na ekranie. Jedyne, co mogę zarzucić „Childless Comfort”, to wątek romantyczny Jun Ki z Soo Mi, ponieważ Naeun jako idolka zdecydowanie odstawała aktorsko na tle weteranów, a także jej postać została napisana strasznie schematycznie. Koniec końców „Childless Comfort” to drama familijna jedyna w swoim rodzaju, szczególnie jeśli mówimy o tych z wielopokoleniowymi rodzinami. Tutaj bohaterowie nie istnieją tylko po to, żeby połączyć ich w pary. Nie przeszkadza to jednak w kilku szczęśliwych zakończeniach…

Ocena:

Fabuła – 10/10

Kwestie techniczne – 5/10

Aktorstwo – 9/10

Wartość rozrywki – 8/10

Średnia – 8/10

Reklamy

Written by Miica

Była studentka filologii koreańskiej, wielka fanka koreańskiego kina i dram.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s