Dramy 2013 subiektywnie – część II

Tym razem chcąc powiedzieć coś więcej, rozdzieliłam tegoroczne podsumowanie dramowe na dwie części i moje ogólne przemyślenia mogliście przeczytać wczoraj. Dzisiaj przejdziemy do zapewne bardziej interesującej części czyli mojego wyboru najlepszych, jakby rozdawała jakieś nagrody. Jak co roku nie czekałam do końca grudnia, ponieważ to nie ma sensu – pod uwagę biorę i tak dramy, które miały swoją premierę między grudniem 2012, a listopadem 2013. Jakbym obejrzała w grudniu jeszcze kilka odcinków więcej obecnie emitowanych dram, nie zrobiłoby to żadnej różnicy. Oczywiście istnieje możliwość, że nagle ktoś zacznie grać o niebo lepiej, ale to mało prawdopodobne.

W ciągu całego roku mogliście podpatrywać na bieżąco aktualizowane przeze mnie nominacje w tak samo nazwanej zakładce Drama Best 2013. Były one liczne, ponieważ dodawałam kogokolwiek, kto tylko moim zdaniem odwalił dobrą robotę (lub nie…). Jest to szeroka lista, z której następnie wybrałam zwycięzców oraz ewentualne wyróżnienia. Za jakiś miesiąc zostanie przemianowana na Drama Best 2014, tak więc porównujcie ją z tym postem, ile możecie, póki nie zniknie. A teraz do rozdania „nagród”:

.

Kategoria dramowa

Najlepsza drama krótka (do 16 odc.):

1.najdramakrótka

Można się kłócić o to, co jest „najlepsze”, ponieważ takie odczucie sprawiane jest przez wiele czynników. Miałam całkiem sporo nominacji do najlepszej dramy krótkiej, mimo że 16-odcinkowe dramy powoli giną, ale gdy tak po czasie spojrzałam na nie wszystkie, żadna nie pozostawiła na mnie większego, trwalszego wrażenia niż 4-odcinkowe „Sirius” (KBS), które z pewnością miało parę wad, ale mimo to imponowało i to jeszcze mając mikroskopijny budżet! Jest to drama, dzięki której utwierdziłam się w swoim uwielbieniu Seo Jun Younga. Zapoczątkowała też moją tegoroczną miłość do Hyungshika z ZE:A. Wspaniała reżyseria, wspaniałe zdjęcia i do tego odwaga, żeby w ogóle stworzyć prawdziwy thriller w ramach KBS Drama Special.

Honorowe wyróżnienie:
Adolescence Medley (KBS), That Winter, The Wind Blows (SBS), Two Weeks (MBC)

Najlepsza drama średnia (od 17 do 23 odc.):

2.najdramadługa

W sumie trochę szkoda, że „Answer 1994” jest dłuższe niż pierwowzór, bo byłoby faworytem w krótkich dramach, ale nie mogłam nie wybrać w tej kategorii „Heartless City” (jTBC). Jest to trzecia drama w historii, która otrzymała ode mnie ocenę 10/10. Widzicie jak bardzo subiektywny jest mój wybór najlepszych, skoro najpierw „nagrodziłam” krótki thriller, a teraz gangsterską dramę noir, ale chyba właśnie o to w tym wszystkim chodzi, że te dramy wyłamują się ze standardowych konwencji. „Heartless City” może się pochwalić doskonałą reżyserią, zdjęciami, muzyką i Jung Kyung Ho.

Honorowe wyróżnienie:
Answer 1994 (tvN), The Blade and Petal (KBS), Shark (KBS)

Najlepsza drama długa (od 24 odc.):

3.najdramadługa

Przez długi czas najpoważniejszym pretendentem do zwycięstwa w tej kategorii było „War of Flowers”, dopóki nie pojawiło się „Empress Ki” (MBC)… Nie dość, że połączenie Ha Ji Won z Joo Jin Mo jest moim wymarzonym (naprawdę, parę miesięcy przed premierą mówiłam, że fajnie by było, gdyby zatrudniono Joo Jin Mo!), to jeszcze ta drama okazała się być niesłychanie rozrywkowa, nawet jeśli zmienia historię do woli. Być może później jakość spadnie (jak zawsze w długich dramach), ale tak czy siak już wybrałam.

Honorowe wyróżnienie:
King’s Daughter, Soo Baek Hyang (MBC), Potato Star 2013RQ3 (tvN), War of Flowers (jTBC)

.

Kategoria aktorska

Najlepszy aktor pierwszoplanowy:

4.najaktor

W tej kategorii nie miałam żadnych wątpliwości, kogo wybrać. „Heartless City” jest rolą życia Jung Kyung Ho. Już po „Time Between Dog and Wolf” uważałam, że jest dobry, ale rola gangstera Doctor’s Son to zarówno prezent dla niego, jak i dla nas, widzów. Niektórzy aktorzy sprawiają według mnie wrażenie, jakby chcieli wyglądać w swoich rolach bardzo „cool” – Jung Kyung Ho był taki mimowolnie, a przy okazji odwalił kawał świetnej roboty pod względem emocjonalnym i kaskaderskim.

Honorowe wyróżnienie:
Jo In Sung (That Winter, The Wind Blows, SBS), Joo Jin Mo (Empress Ki, MBC), Joo Won (Good Doctor, KBS), Lee Jun Ki (Two Weeks, MBC), Shin Ha Kyun (All About My Romance, SBS), Yoo Ah In (Jang Ok Jung Lives in Love, SBS)

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa:

5.najaktorka

Kim Ok Bin jest bardzo niedocenianą aktorką… Generalnie wzbudza zdziwienie, kiedy okazuje się, że potrafi grać, ale przecież ja to wiem, a inni pewnie nie mieli okazji widzieć. Sageuki są męskimi dramami – opowiadają najczęściej o władcach i wojownikach, kiedy kobiety siedzą w pałacach. Dlatego jej rola księżniczki Sohee w poniekąd eksperymentalnym sageuku „The Blade and Petal” jest jeszcze wspanialsza – całkowicie przyćmiła Uhm Tae Woonga, niosąc tę dramę na swoich barkach (z drobną pomocą Choi Min Soo).

Honorowe wyróżnienie:
Ha Ji Won (Empress Ki, MBC), Jung Ryeo Won (Medical Top Team, MBC), Kim Hyun Joo (War of Flowers, jTBC), Seo Hyun Jin (King’s Daughter, Soo Baek Hyang, MBC), Song Hye Kyo (That Winter, The Wind Blows, SBS), Su Ae (Queen of Ambition, SBS)

Najlepszy aktor drugoplanowy:

6.najaktordrug

Wydaje mi się, że domeną Sung Dong Ila jest granie przebiegłych ludzi, którzy pozornie są idiotami, patrz: „Chuno” lub „Jeon Woo Chi”. Kiedy jednak nie wrzeszczy, jest to wspaniały aktor drugoplanowy, który w „Jang Ok Jung Lives in Love” zagrał czarny charakter, który według mnie był najbardziej sensowny od czasów roli Yoon Je Moona w „Tree With Deep Roots”. Rola ojca w „Answer 1994” to wisienka na torcie.

Honorowe wyróżnienie:
Choi Min Soo (The Blade and Petal, KBS), Choi Moo Sung (Heartless City, jTBC), Park Hee Sun (All About My Romance, SBS), Son Hyun Joo (Empire of Gold, SBS), Woo Hyun (War of Flowers, jTBC)

Najlepsza aktorka drugoplanowa:

7.najaktorkadrug

Kariera Kim Sung Ryung naprawdę nabrała rozpędu w ciągu ostatnich dwóch lat, kiedy pozwolono jej robić swoje w mini-seriach, a nie wtykać w repertuar weekendowo-codzienny, który teoretycznie jest odpowiedni do jej wieku. Jest obecnie takim pewnikiem podnoszącym ogólną jakość aktorstwa w dramach. Potrafiła stawić czoło charyzmatycznej Su Ae w „Queen of Ambition”, pokazała też nieoczekiwany talent komediowy w „The Heirs”. Wyróżnione poniżej aktorki również były świetne w swoich rolach, jednak Kim Sung Ryung oprócz tego, że dobrze gra, ma też coś takiego w sobie, co sprawia, że kobiety chcą być jak ona.

Honorowe wyróżnienie:
Jang Shin Young (Empire of Gold, SBS), Kim Yoo Mi (Heartless City, jTBC), Lee Tae Ran (Goddess of Marriage, SBS), Seo Young Hee (Three Times Married Woman, SBS), Song Sun Mi (War of Flowers, jTBC)

.

Kategoria techniczna

Najlepsza reżyseria:

8.najreżyseria

Wiele się narzeka na „The Blade and Petal”, ale jeśli ktoś sądzi, że reżyseria tej dramy nie była dobra, to jestem gotowa do kłótni. Pierwsza połowa dramy (zanim nie doszło do opóźnień w produkcji przez monsun i tym samym spadku jakości) to coś imponującego i w pewnym sensie ambitnego, ponieważ nie dostarczało łatwej rozrywki. Pomijając niestandardowe ujęcia kamery, obraz w „The Blade and Petal” wiele przekazywał. Czasem więcej niż mniej wybitny scenariusz.

Honorowe wyróżnienie:
The End of the World (jTBC), Heartless City (jTBC), Shark (KBS), Sirius (KBS)

Najlepszy scenariusz:

9.najscenariusz

Wyszłam z założenia, że dobry scenariusz to nie tylko interesująca fabuła, ale przede wszystkim rozwój postaci i pod tym kątem wyróżniłam cztery dramy. „Empire of Gold” nie było w żadnym stopniu porywające i słaba reżyseria ciągnęła jeszcze bardziej tę dramę w dół, ale tylko Park Kyung Soo potrafi stworzyć obraz samymi słowami. Kiedy bohaterowie nie rozmawiają w „Empire of Gold” o biznesie, tworzą szalenie interesujący obraz siebie poprzez metafory i opowieści. Było to lepsze niż samo aktorstwo.

Honorowe wyróżnienie:
Answer 1994 (tvN), That Winter, The Wind Blows (SBS), War of Flowers (jTBC)

Najlepsze zdjęcia:

10.najzdjęcia

Łatwo stwierdzić, która drama ma ładne zdjęcia. Pogłębiona kolorystyka, kontrasty, ciekawe ujęcia, które nie są jedynie centralnym pokazaniem aktora lub dialogu z użyciem dwóch żałosnych kamer. Wyróżniłam „Heartless City” nie tylko za samo piękno wizualne, ale również odwołanie się do podstaw gatunku noir czyli mnóstwo cienia i kontrastu oraz zbliżenia pozwalające uniknąć pełnych planów.

Honorowe wyróżnienie:
The Blade and Petal (KBS), Medical Top Team (MBC), Shark (KBS), That Winter, The Wind Blows (SBS), Two Weeks (MBC)

Najlepsza muzyka:

11.najmuzyka

Uwielbiam epicką, instrumentalną muzykę filmową, dlatego w tej kategorii szukałam dobrego tła muzycznego, kompletnie ignorując utwory wokalne, chyba że były dobrze zintegrowane z całością dramy. Na początku trudno zauważyć soundtrack „The End of the World”, ale to była właśnie muzyka, która idealnie stapiała się z tłem, podkreślając klimat, a nie dominując w danym momencie. Niemożliwe jest dostać ten soundtrack w internecie, więc dla przykładu skupcie się na muzyce w tej scenie.

Honorowe wyróżnienie:
Heartless City (jTBC), Incarnation of Money (SBS), Medical Top Team (MBC), Monstar (Mnet), War of Flowers (jTBC)

.

Kategoria różnych

Najbardziej przeceniona drama:

12.najbprzec

Lee Jin Wook nie jest fantastycznym aktorem, więc nie wiem, czy znalazłby sobie miejsce poza kablówką. Jo Yoon Hee to beznadziejna aktorka w beznadziejnej fryzurze. Jung Dong Hwan doprowadza mnie do białej gorączki. „Nine” dłużyło się, a w romantycznym stawało się telenowelą. Dlaczego zdaje mi się, że tylko ja się czepiam?! Koreańscy krytycy rozpływali się nad rolą Lee Jin Wooka, a sama drama być może zostanie przerobiona przez Amerykanów. To dopiero przeceniony tytuł przy „Gu Family Book” i „The Heirs”, przy których zdania były podzielone…

(Nie)honorowe wyróżnienie:
Gu Family Book (MBC), The Heirs (SBS)

Najbardziej niedoceniona drama:

13.najniedo

Początkowe odcinki są odrzucające, to fakt. Kiedy jednak slapstickowa komedia zostaje stonowana, wychodzi z „All About My Romance” bardzo fajna komedia romantyczna ze starszymi aktorami bez większego dramatu, ale niestety niewielu zdołało to zobaczyć, rzucając tę dramę po paru odcinkach.

Honorowe wyróżnienie:
The Blade and Petal (KBS), The End of the World (jTBC)

Największe rozczarowanie:

14.najrozcz

Kiedy po pierwszym zwiastunie „The Goddess of Fire, Jung Yi” wszyscy już krytykowali tę dramę, ja wciąż miałam nadzieję na sympatyczny sageuk. Przyznaję, myliłam się. Ta drama to była podróż przez mękę niespełnionych obietnic i głupiego garncarstwa.

(Nie)honorowe wyróżnienie:
Marry Him If You Dare (KBS), Iris 2 (KBS), Level 7 Civil Servant (MBC), Unemployed Romance (E! Channel), The Virus (OCN), You’re The Best, Lee Soon Shin! (KBS)

Przełomowa rola:

15.przełomrola

Są trzy rodzaje przełomowych ról: nagła popularność, pierwsza większa rola lub postęp w aktorstwie. Wyróżniłam wszystkich nominowanych z mojej szerokiej listy, jednak uważam, że największy przełom miała w tym roku Kim Tae Hee, bo absolutnie nikt na to nie liczył. Być może jestem w mniejszości, ale widząc ją wcześniej w czterech dramach i dwóch filmach uważam, że to Jang Ok Jung to jej najlepsza rola w karierze. Wreszcie jakiś postęp po tylu latach…

Honorowe wyróżnienie:
Choi Jin Hyuk (Gu Family Book, MBC), Do Ji Han (Incarnation of Money, SBS / Basketball, tvN), Go Ara (Answer 1994, tvN), Jung Woo (You’re The Best, Lee Soon Shin!, KBS / Answer 1994, tvN), Kim Yoo Ri (Alice in Cheongdam-dong, SBS / The Master’s Sun, SBS), Kim Woo Bin (The Heirs, SBS), Lee Yoo Bi (Gu Family Book, MBC), Nam Gyu Ri (Heartless City, jTBC), Yoon Hyun Min (Heartless City, jTBC)

Żenująca rola:

16.żenurola

Może jestem uprzedzona. Może rola księcia Imhae była idiotyczna, bo sama drama była beznadziejna. Tak czy siak niech się Kwang Soo trzyma „Running Mana”, bo gra, jakby wciąż brał udział w jakimś durnym skicie z tego variety show. Uwielbiam ten program, ale wypacza aktorsko, bo Song Ji Hyo też nie jest dobrą aktorką.

(Nie)honorowe wyróżnienie:
cała obsada Nail Shop Paris (MBC QueeN), Bae Geu Rin (You’re The Best, Lee Soon Shin, KBS), Go Na Eun (Goddess of Marriage, SBS), Jo Yoon Hee (Nine, tvN), Lee Sang Woo (Goddess of Marriage, SBS), Lee Seung Ki (Gu Family Book, MBC), Park Soo Jin (The Blade and Petal, KBS)

Najlepsza rola idola:

17.najidol

Pod względem czystych umiejętności aktorskich wygrałaby IU – bardzo mnie w tym roku zaskoczyła. Wybrałam jednak Hyungshika, ponieważ pokazał dość szerokie spektrum ról. Zaczął w krótkim Drama Special „Sirius” jako nastoletnia wersja głównych bohaterów-bliźniaków granych przez Seo Jun Younga, bardzo mnie zaskakując, a także zwracając na siebie uwagę, przez co można go było jeszcze zobaczyć jako zwykłego nastolatka, młodszą wersję Lee Jin Wooka w „Nine” oraz komediowego sidekicka w „The Heirs”.

Honorowe wyróżnienie:
Dohee z Tiny-G (Answer 1994, tvN), Eunji z A Pink (That Winter, The Wind Blows, SBS), IU (You’re The Best, Lee Soon Shin, KBS / Pretty Man, KBS), Minhyuk z CNBLUE (The Heirs, SBS), Seulong z 2AM (The Mandate of Heaven, KBS)

Najgorsza rola idola:

18.najgoridol

Generalnie Suzy dostała zdecydowanie za dużą rolę jak na swoje umiejętności i to sztuczne nagradzanie jej za nią strasznie mnie wkurza, ale przynajmniej „Gu Family Book” dało się obejrzeć do końca, kiedy Seungyeon zarobiła tylko wielką porcję nienawiści widzów. Smirk nie opuszczał jej twarzy.

(Nie)honorowe wyróżnienie:
Ahyoung z Dal Shabet (Ad Genius, Lee Tae Baek, KBS / Jang Ok Jung Lives In Love, SBS), Hyejung z AOA (Alice in Cheongdam-dong, SBS / The Blade and Petal, KBS), Siwan z ZE:A (Expect Dating, KBS), Suzy z miss A (Gu Family Book, MBC), Taecyeon z 2PM (Who Are You?, tvN), Yubin z Wonder Girls (The Virus, OCN)

Najlepszy czarny charakter:

19.najvillain

W tym roku mieliśmy trzy anty-bohaterki w dramach grane przez Su Ae, Kim Hyun Joo i Kim Tae Hee, ale ta pierwsza bije na głowę pozostałe. Wzbudzała tyle negatywnych emocji, że „Queen of Ambition” stało się przez to hitem. Poza tym nie można odmówić Su Ae umiejętności aktorskich, dlatego rola Joo Da Hae to pewnego rodzaju osiągnięcie.

Honorowe wyróżnienie:
Choi Min Soo (The Blade and Petal, KBS), Kim Hye Ok (Two Weeks, MBC), Kim Hyun Joo (War of Flowers, jTBC), Son Chang Min (Heartless City, jTBC), Sung Dong Il (Jang Ok Jung Lives in Love, SBS)

Najlepszy występ komediowy:

20.najrolakom

Starsi aktorzy mają już pewien image oraz lata zachwytu nad nimi za pasem, dlatego tym bardziej uwielbiam, kiedy zatrudnia się ich w całkowicie przełamujących wizerunek komediach romantycznych. W tym roku mieliśmy trzech takich panów – Park Shi Hoo w „Alice in Cheongdam-dong”, Shin Ha Kyuna w „All About My Romance” i So Ji Suba w „The Master’s Sun”. Każdy z nich zagrał w pierwszej w swojej karierze komedii romantycznej, w której to oni sami byli postaciami komicznymi, a nie ich partnerki. Dlatego wybrałam wszystkich!

Honorowe wyróżnienie:
Kim Sung Ryung
(The Heirs, SBS), Kim Yoo Ri (The Master’s Sun, SBS)

Najbardziej zmarnowany talent:

21.najzmartal

Najpierw uważałam, że bezsprzecznie „wygrają” Choi Kang Hee i Joo Won za to, w jakim gniocie przyszło im zagrać, potem nieobecność Jae Hee w „Jang Ok Jung Lives in Love” uważałam za jego wielkie marnotrawstwo, jednak niestety nic nie przebije zbrodni dokonanej na Kim Jae Wooku. Ja rozumiem, że jest to średnio popularny w Korei aktor, który może się co najwyżej załapać na rolę second leada, ale wraca z wojska, jest tym drugim w mało popularnej dramie z kablówki i do tego gra ducha, który przez większość czasu się nie odzywa?! Największy paradoks tego wszystkiego jest taki, że mimo to najlepiej zagrał w „Who Are You?” ze wszystkich…

(Nie)honorowe wyróżnienie:
Bae Jong Ok (Wonderful Mama, SBS), Choi Kang Hee (Level 7 Civil Servant, MBC), Jae Hee (Jang Ok Jung Lives in Love, SBS), Joo Won (Level 7 Civil Servant, MBC), Jung Kyeo Woon (Wonderful Mama, SBS), Moon Geun Young (The Goddess of Fire, Jung Yi, MBC), Sung Joon (Gu Family Book, MBC), Uhm Ki Joon (The Virus, OCN), Yoo Yeon Seok (Gu Family Book, MBC)

Najlepsza para:

22.najpara

Song Hye Kyo i Jo In Sung są razem tak piękni, że wydają się być wyciągnięci z jakiegoś fantasy. Samo połączenie dwojga aktorów z A-listy w DRAMIE jest dla mnie czymś świetnym i trudno komukolwiek to przebić.

Honorowe wyróżnienie:
Gong Hyo Jin & So Ji Sub (The Master’s Sun, SBS), Ha Ji Won & Joo Jin Mo (Empress Ki, MBC), Kim Tae Hee & Yoo Ah In (Jang Ok Jung Lives in Love, SBS), Lee Min Jung & Shin Ha Kyun (All About My Romance, SBS), Moon Chae Won & Joo Won (Good Doctor, KBS), Nam Gyu Ri & Jung Kyung Ho (Heartless City, jTBC)

Najlepsza para alternatywna:

23.najparalat

Para Moon Geun Young i Kim Buma ratowała „The Goddess of Fire, Jung Yi” przed totalną klęską. Podobnie działały dwie pomniejsze pary w „The Mandate of Heaven” – Kang Byul & Song Jong Ho oraz Yoon Jin Yi & Kwon Hyun Sang – ale GeunBum są po prostu najlepszą parą w tej kategorii, bo naprawdę zaczęli ze sobą chodzić… Tak więc wszelki ból po second lead syndrome został wynagrodzony!

Honorowe wyróżnienie:
Ha Ji Won & Ji Chang Wook (Empress Ki, MBC), Kang Byul & Song Jong Ho (The Mandate of Heaven, KBS), Kim So Yeon & Lee Jun Ki (Two Weeks, MBC), So Yi Hyun & Kim Jae Wook (Who Are You?, tvN), Suzy z miss A & Sung Joon (Gu Family Book, MBC), Yoo In Na & Go Joo Won (You’re The Best, Lee Soon Shin, KBS), Yoon Jin Yi & Kwon Hyun Sang (The Mandate of Heaven, KBS)

Najlepszy bromance:

24.najbro

Żeby bromance było interesujące, wystarczy trochę zabawnego przekomarzania się i feelsów. Bromance Shi Hyuna i Soo z „Heartless City” był EPICKI, ponieważ stali po dwóch stronach prawa niczym jacyś tragiczni kochankowie.

Honorowe wyróżnienie:
Joo Won & Joo Sang Wook (Good Doctor, KBS), Shin Ha Kyun & Jin Tae Hyun (All About My Romance, SBS), Son Ho Jun & Kim Sung Kyun (Answer 1994, tvN)

Najlepszy womance:

25.najwom

Krystal w pierwszych odcinkach „The Heirs” była wybitnie irytująca, ale cudownie zmieniła się w jedną z najlepszych bohaterek w tej beznadziejnej dramie dzięki swojemu womance z Park Shin Hye. Najlepsze w tym wszystkim były jej niewłaściwe powody – jesteś przyjaciółką mojego ukochanego chłopaka, więc będę dla ciebie miła, a może nawet ci pomogę. So cute~

Honorowe wyróżnienie:
Jo Min Soo & Jang Young Nam (Goddess of Marriage, SBS), Kim Sung Ryung & Kim Mi Kyung (The Heirs, SBS), Nam Gyu Ri & Kim Yoo Mi (Heartless City, jTBC)

6 Comments

  1. Momentami jesteś ostra :D Niestety większości z tych tytułów jeszcze nie miałam okazji obejrzeć ale sugerując się Twoimi typami pewnie zacznę od tych „najlepszych”. Trochę brakuje mi IHYV bo jednak uważam, że ta drama zasługuje na pewną uwagę. Mimo to w wieli punktach się z Tobą zgadzam.
    Zestawienie przygotowane bardzo profesjonalnie ^^

    Polubienie

  2. z moimi typami to tak wychodzi 50/50, bo np w życiu niedałbym wyróżnienia Wind za scenariusz – żeby to było krótsze o połowę, ale bieganie po polach i lepienie bałwana to dla mnie za mało na wypełnienie czasu – polecam j-dramę oryginalną, bo jest o wiele lepsza :) To samo z najlepszą parą – JIS rewelacja, ale jak widziałem SHK – mymłostwo które może z 2 razy ZAGRAŁO na 16 odcinków, to mnie aż krew zalewała – ona nie potrafi grać melodramatów i Windem tylko to potwierdziła – do komedii niech idzie tam ją toleruję :P

    No i komediowa postać – So Ji Sub….. dla mnie 3 miny na krżyż – polecam Glass Slippers z 2002 roku – nie jest to komedia, ale w pierwszej połowie dramy SJS jest cudownie śmieszny, różnorodny, zwariowany – tu nie pamiętam nic prócz wnerwiającego po pewnym czasie „spadaj”…

    Co do Nine zgadzam się w kwestii głównego bohatera – LJW był słabiutki, natomiast scenariuszowo, realizacyjnie i muzycznie drama moim zdaniem jakoś się broniła…

    Gary to porażka straszna o czym każdy wie, choć było coś gorszego (Come To Me Gold – szrot 10-lecia)… MGY z każdą dramą coraz gorzej – boli to trochę jednak :( Za to jej nowy chłopak co drama to lepiej – w garach zagrał chyba najlepiej jak do tej pory w swojej karierze… Poza tym słabizny tego roku to na pewno AD Genius (16 epów jedną reklamę robili plus romans kulejący boleśnie, a Jo Hyun Jae pewno do dziś się wstydzi, że zagrał tak słabo napisaną rolę), Family Of Kings (po 1 świetnej weekendówce i 1 niezłej powrót do durnot i WTFowskich dramatów :/ ), Great Seer i Wonderful Mama (to dopiero był omg)

    Tak samo jak thon nie ocenię Cesarzowej, bo mamy dopiero 12/50, a tak samo wolę nie zapeszać xD – ja ją sobie uwzględnię w przyszłorocznym podsumowaniu – a tak z ponad 24 odcinki to najwyżej mam… War Of Flowers xD Czyli poniekąd tu się zgodziliśmy xD

    Oczywiście CC drama roku i tu nie ma nawet o czym dyskutować xD

    Polubienie

    1. Co do tych słabych dram – nazwałam tę kategorię największym rozczarowaniem, dlatego Wonderful Mama czy Nail Shop Paris się nie kwalifikowały, ponieważ WIEDZIAŁAM, że będą kiepskie ;p. Great Seer jest dla mnie dramą zeszłoroczną, Ad Genius tak nie krytykuję, a tych weekendówek nie oglądałam. Aż jestem ciekawa, jak bardzo złe jest jest GEUM NAWARA (zawsze wymawiam ten tytuł przy dramatycznej nucie xD)

      Polubienie

  3. No to nie jest tak inaczej, od moich typów, w wiekszości moje typy są potwierdzoen, jak nie na miejscu nr1 to w wyróżnieniach. Jak mówiłem, nie głosowalem na Cesarzową – po 12 epizodach boję się….zapeszyć. Bo szalenie bawi mnie ta drama, najśmnieszniejsze jest to, że 90 procent naszych fanek NIGDY tego nie obejrzy – tak zwany strach przed sageukiem i 50 godzinami oglądania.

    Polubienie

    1. Ja tego nigdy nie zrozumiem – 50 odcinków to trochę ponad 3 dramy 16-odcinkowe, więc tak czy siak jeśli obejrzy się sageuka lub 3 rom-comy, jest to ta sama ilość, nic strasznego. Ja na przykład po raz kolejny rzuciłam się na dramę codzienną (jeszcze do tej pory żadnej nie skończyłam) i King’s Daughter Soo Baek Hyang tak mi się podoba, że nie obchodzi mnie planowane 190 odcinków. Długość to słaba wymówka, żeby czegoś nie obejrzeć.

      Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.