A Good Lawyer’s Wife

A Good Lawyer's WifeZnane też jako: Unfaithful Family, Baramnan Gajok, 바람난 가족

Na podstawie: pomysł oryginalny

Gatunek: dramat erotyczny

Reżyseria: Lim Sang Soo

Premiera: 2003

Obsada: Moon Sori, Hwang Jung Min, Bong Tae Kyu, Baek Jung Rim, Yoon Yeo Jung, Kim In Moon, Sung Ji Roo

.

„A Good Lawyer’s Wife” jest trzecim filmem w karierze reżysera Lim Sang Soo i wydaje mi się, że pierwszym, który naprawdę zaznaczył jego obecność na międzynarodowej arenie, ponieważ wziął udział w konkursie o Złotego Lwa w Wenecji. Lim Sang Soo znany jest z odważnych scen erotycznych w niemalże każdym ze swoich filmów, a w dodatku jego dwa ostatnie tytuły – „The Housemaid” i „The Taste of Money” – przedstawiały zepsucie bogatych. W tym aspekcie „A Good Lawyer’s Wife” wydaje mi się być pierwotną wersją.

Muszę się jednak przyznać, że nie zrozumiałam dobrze tego filmu. Jest pozbawiony blichtru wyżej wymienionych tytułów oraz bardzo uniwersalnego motywu zachłanności. Jego koreański tytuł brzmi „niewierna/zdradzająca rodzina” i jest to pewnie najlepszy opis „A Good Lawyer’s Wife”. Angielski jest zbyt zwodniczy, gdyż główna bohaterka wcale nie jest heroiną próbującą utrzymać w ryzach rozsypującą się rodzinę i pewnie jeszcze skorumpowanego męża-prawnika, co można założyć, widząc taki tytuł.

Rzeczywiście, Joo Young Hak nie jest wzorem prawości, sypiając z młodszą artystką, ale jego żona Eun Ho Jung (grana przez doskonałą Moon Sori) również wdaje się w romans z podglądającym ją z drugiej strony ulicy nastolatkiem, kiedy nie jest zadowolona ze swojego życia erotycznego z małżonkiem. Co więcej, nawet jej teściowa zdradza swojego chorego męża, a przecież wszyscy wyglądają na idealną rodzinę, która wychowuje adoptowanego syna…

Lim Sang Soo z pewnością łamie koreański model rodziny, przedstawiając w swoim filmie ludzi, którzy kierują się swoim pożądaniem. Bohaterowie „A Good Lawyer’s Wife” są szczerzy aż do przesady, co prowadzi do rozpadu rodziny, jednak nie wiąże się to ze zburzeniem jakiejś świętej instytucji, gdyż rodzina Joo jest zwyczajnie dysfunkcyjna od samego początku.

To wszystko to jednak zaledwie powierzchowne spostrzeżenia. Film złożony jest z wielu wątków, przedstawiających zepsucie bohaterów, dlatego bardzo trudno mi się go oglądało. Oprócz seksu nie brakuje też przemocy. Prawie niemożliwe jest znalezienie jakiejś postaci, której można byłoby współczuć, a co dopiero kibicować, dlatego oglądanie „A Good Lawyer’s Wife” było dla mnie wielką próbą wytrzymałości przy składaniu w całość wątków, z których żaden nie był dla przyjemny. Bohaterowie nie rozmawiają ze sobą, więc nie próbują rozwiązać problemów, przez co film staje się bardzo negatywny. Można to nazwać realistycznym portretem niektórych współczesnych rodzin, dla których nie ma innego rozwiązania poza rozpadem, ale wiecie co? Przez cały czas miałam takie irytujące poczucie, że „A Good Lawyer’s Wife” skrywa pewnie o wiele więcej, czego nie mogłam dostrzec.

Zdobyte nagrody

2003 Stockholm Film Festival:

  • najlepsza aktorka – Moon Sori
  • najlepsze zdjęcia

2003 Chunsa Film Art Awards:

  • najlepsza aktorka – Moon Sori

2003 Busan Film Critics Awards:

  • najlepsza aktorka – Moon Sori
  • najlepsza aktorka drugoplanowa – Yoon Yeo Jung

2003 Korean Film Awards:

  • najlepsza aktorka – Moon Sori
  • najlepsza aktorka drugoplanowa – Yoon Yeo Jung

2003 Director’s Cut Awards:

  • najlepsza aktorka – Moon Sori
  • najlepszy nowy aktor – Bong Tae Kyu

2004 Grand Bell Awards:

  • najlepsza aktorka – Moon Sori

2004 Deauville American Film Festival:

  • najlepszy film

Reklamy