The Fatal Encounter

The Fatal EncounterZnane też jako: The King’s Wrath, Yeokrin, 역린

Na podstawie: pomysł oryginalny

Gatunek: dramat historyczny

Reżyseria: Lee Jae Kyu

Premiera: 2013

Obsada: Hyun Bin, Jung Jae Young, Jo Jung Seok, Han Ji Min, Jo Jae Hyun, Kim Sung Ryung, Jung Eun Chae, Park Sung Woong, Song Young Chang, Seo Yi Sook

.

Hyun Bin na swój długo wyczekiwany, pierwszy projekt po powrocie z wojska wybrał sobie „The Fatal Encounter”, które jest jego pierwszym sageukiem w karierze. W dodatku nie byle jakim, ponieważ gra w nim uznawanego za drugiego po Sejongu najznakomitszego władcę Joseonu, króla Jeongjo i w dodatku został otoczony przez obsadę złożoną z wielu gwiazd. Myślę, że większość z nich została skuszona właśnie Hyun Binem, ponieważ przy takim wielkim szumie medialnym sukces „The Fatal Encounter” był niemalże zapewniony…

W swoim filmowym debiucie reżyser dram Lee Jae Kyu  („Damo”, „Fashion 70’s”, „Beethoven Virus”, „The King 2 Hearts”) przedstawia historię zamachu na Jeongjo w pierwszym roku jego panowania w 1777 roku. Film dzieje się podczas jednej doby, kiedy trenujący przed takimi okolicznościami Jeongjo po raz pierwszy ma okazję wypróbować swoje umiejętności sztuk walki w obronie. Zewsząd jest otoczony przez wrogów, ponieważ okazuje się, że nasłany na niego zabójca Eul Soo i jego zaufany eunuch Sang Chaek byli przyjaciółmi z dzieciństwa trenowanymi przez okrutnego Kwang Baeka na maszyny do zabijania. W tym samym czasie jego „babcia”, trochę młodsza od niego królowa-wdowa Jeongsun, jawnie pokazuje mu, kto tu posiada rzeczywistą władzę i zamyka jego matkę, księżniczkę Hyegyeong za próbę otrucia jej przy pomocy młodej służki pałacowej. Poza tym generał Goo Sun Bok zbiera armię, która mogłaby powstać przeciwko królowi.

Tak wiele wątków i bohaterów, a tak mało czasu… „The Fatal Encounter” zdaje się być projektem, który upadł przy ciężarze własnej ambicji i zebrał same negatywne recenzje. Trudno mi się z tym nie zgodzić. Film jest pierwszym wielkim sageukiem, który mnie rozczarował, a sądziłam wcześniej, że to magiczny gatunek, w którym wszystko wychodzi, jeśli tylko zaprezentuje się z odpowiednim artyzmem jakąś pałacową intrygę. Natomiast „The Fatal Encounter” jest pokazem fajerwerków. Ze strony technicznej mamy doskonałą choreografię walk oraz efektownie wyglądające slow-motion, ale w rzeczywistości to pusty blockbuster, z którego widzowie zapamiętali wyłącznie umięśnione plecy Hyun Bina, który przecież musiał pokazać jakoś swój powojskowy sześciopak. Co gorsza, główny bohater ginie w tłumie innych postaci i nie ma co mówić o rozwoju postaci, jeśli film dzieje się w ciągu jednego dnia.

Fajnie było widzieć tylu znanych aktorów, ale jeśli obedrzeć „The Fatal Encounter” z niepotrzebnych wątków, zostaje tylko konflikt Sang Chaeka i Eul Soo. Ten pierwszy został eunuchem, aby być uśpionym agentem gotowym do zabicia króla w każdym momencie, ale naprawdę zaprzyjaźnia się z Jeongjo, dlatego jest teraz rozdarty między jego ochroną, a wykonaniem zadania razem ze starym przyjacielem Eul Soo. Jak widać, w tym wątku sam król jest postacią drugoplanową i rzeczywiście, Jung Jae Young i Jo Jung Seok najbardziej wybijają się z tłumu. Reszta bohaterów pewnie miała pokazać, jak bardzo stresujące było życie Jeongjo, na życie którego czyhali niemalże wszyscy. Jo Jae Hyun przechodzi szokującą metamorfozę w obrzydliwego starca jako Kwang Baek, ale jest śmieszną postacią, natomiast Han Ji Min jako „babcia” Hyun Bina miała z nim trochę intrygującej chemii, ale praktycznie cała jej rola była nieznośnie pozowana. Już lepszą femme fatale była w „Detective K”…

Wbrew pozorom cała godzina zajmuje „The Fatal Encounter” na jakieś większe rozwinięcie akcji, a tak to poznajemy wszystkich graczy, z których większość jest tak naprawdę nieważna dla całości filmu. Fanów Hyun Bina z pewnością nie odstraszę, w końcu pomimo fatalnych recenzji „The Fatal Encounter” było wielkim hitem kinowym…

Zdobyte nagrody

2014 Grand Bell Awards:

  • najlepsze kierownictwo artystyczne

2014 Korean Film Producers Association Awards:

  • najlepsze oświetlenie
  • najlepsze kierownictwo artystyczne
  • najlepszy dźwięk

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s