artykuły o filmach

2015 Asian Film Awards – nominacje

Nominacje do tych prestiżowych nagród (zakładam, że są prestiżowe…) wyskoczyły mi chyba jakiś tydzień lub dwa tygodnie temu na Twitterze. Gala będzie miała miejsce za dziesięć dni, dokładnie 25 marca, ale postanowiłam podzielić się już wcześniej samymi nominacjami, bo i tak nie wróżę wielkich wygranych dla koreańskich produkcji.

Gdybym miała wam nakreślić podstawowe tło Asian Film Awards, są nagrody rozdawane w Hongkongu szerokiej liście nominowanych, na której mogą się znaleźć zarówno chińskie, koreańskie i japońskie produkcje, ale także te z bardziej „egzotycznych” krajów Azji Płd-Wsch i Bliskiego Wschodu. Przeglądając coroczne listy nominowanych (tegoroczna gala będzie dziewiątą w historii), można odnieść wrażenie, że w każdej kategorii hongkońskie towarzystwo filmowe stara się umieścić przykłady z różnych krajów. Z jednej strony przyczynia się to do różnorodności, ale z drugiej reprezentanci poszczególnych krajów często są wybierani w niezrozumiały dla mnie sposób…

Korea ma ogólnie dobre wyniki w historii AFA, chociaż od 2011 roku nie wygrała nic w najważniejszych kategoriach. Zdecydowanie rządzą chińskie kraje… Podejrzewam, że w tym roku również zostanie pominięta w tych kategoriach, ponieważ zakładam największe wygrane chińskiego „Black Coal, Thin Ice” lub japońskiego „The Light Shines Only There”. Akurat oba filmy widziałam i są to bardzo festiwalowe materiały…

Z pozostałych nominowanych obejrzałam: „Roaring Currents”, „Rurouni Kenshin”, „Cart”, „A Hard Day”, „Wood Job!”, „Kundo: Age of the Rampant”, „The Raid 2: Berandal”, „The King’s Wrath”, „Tokyo Tribe” i „The Pirates”. Jak na moje to całkiem dużo, a o wielu innych tytułach czytałam wcześniej, dlatego postanowiłam poruszyć temat tych nagród na blogu. Uważacie, że takie panazjatyckie gale to prestiż czy jednak sztucznie nadmuchana bańka o małej wartości rzeczywistej?

Lista nominowanych:

Najlepszy film:

Black Coal, Thin Ice (Chiny)
Blind Massage (Chiny)
Haider (Indie)
Hill of Freedom (Korea)
Ode to My Father (Korea)
The Light Shines Only There (Japonia)

Najlepsza reżyseria:

Lou Ye (Blind Massage, Chiny)
Tsukamoto Shinya (Fires on the Plain, Japonia)
Lav Diaz (From What Is Before, Filipiny)
Vishal Bhardwaj (Haider, Indie)
Hong Sang Soo (Hill of Freedom, Korea)
Ann Hui (The Golden Era, Hongkong/Chiny)

Najlepszy aktor:

Liao Fan (Black Coal, Thin Ice, Chiny)
Kase Ryo (Hill of Freedom, Korea)
Sean Lau (Overheard 3, Hongkong/Chiny)
Ethan Ruan (Paradise in Service, Tajwan)
Choi Min Shik (Roaring Currents, Korea)
Sato Takeru (Rurouni Kenshin: The Legend Ends, Japonia)

Najlepsza aktorka:

Bae Doo Na (A Girl At My Door, Korea)
Gong Li (Coming Home, Chiny)
Zhao Wei (Dearest, Hongkong/Chiny)
Kalki Koechlin (Margarita With a Straw, Indie)
Miyazawa Rie (Pale Moon, Japonia)
Tang Wei (The Golden Era, Hongkong/Chiny)

Najlepszy debiutant:

Do Kyung Soo/D.O (Cart, Korea)
Zhang Huiwen (Coming Home, Chiny)
Ivana Wong (Golden Chickensss, Chiny)
Tosaka Hiromi (Hot Road, Japonia)
Zhan Huaiyun (Meeting Dr. Sun, Tajwan)

Najlepszy aktor drugoplanowy:

Jo Jin Woong (A Hard Day, Korea)
Qin Hao (Blind Massage, Chiny)Chen Jianbin (Paradise in Service, Tajwan)
Wang Zhiwen (The Golden Era, Hongkong/Chiny)
Ito Hideaki (Wood Job!, Japonia)

Najlepsza aktorka drugoplanowa:

Han Yeri (Haemoo, Korea)
Tabassum Hashmi (Haider, Indie)
Wan Qian (Paradise in Service, Tajwan)
Ikewaki Chizuru (The Light Shines Only There, Japonia)
Kuroki Haru (The Little House, Japonia)

Najlepszy scenariusz:

A Hard Day (Korea)
Black Coal, Thin Ice (Chiny)
Court (Indie)
The Golden Era (Hongkong/Chiny)
The Light Shines Only There (Japonia)

Najlepsze zdjęcia:

Black Coal, Thin Ice (Chiny)
Blind Massage (Chiny)
Kundo: Age of the Rampant (Korea)
My Man (Japonia)
The Raid 2: Berandal (Indonezja)

Najlepsze kierownictwo produkcji:

Gone With The Bullets (Chiny)
Haider (Indie)
Kundo: Age of the Rampant (Korea)
Over Your Dead Body (Japonia)
The Taking of Tiger Mountain (Chiny)

Najlepsza muzyka:

Blue Sky Bones (Chiny)
Gone With The Bullets (Chiny)
Margarita With a Straw (Indie)
The King’s Wrath (Korea)
Tokyo Tribe (Japonia)

Najlepszy montaż:

A Hard Day (Korea)
One Third (Japonia)
That Demon Within (Hongkong)
The Golden Era (Hongkong/Chiny)
The Raid 2: Berandal (Indonezja)

Najlepsze efekty specjalne:

Gone With The Bullets (Chiny)
Parasyte (Japonia)
The Midnight After (Hongkong)
The Pirates (Korea)
The Taking of Tiger Mountain (Chiny) *nominowany Koreańczyk Kim Wook*

Najlepsze kostiumy:

Brotherhood of Blades (Chiny)
Gone With The Bullets (Chiny)
Over Your Dead Body (Japonia)
The King’s Wrath (Korea)
The Taking of Tiger Mountain (Chiny) *nominowany Koreańczyk Kwon Yoo Jin*

Excellence in Asian Cinema Award:

aktorka Nakatani Miki (Japonia)

0 komentarzy dotyczących “2015 Asian Film Awards – nominacje

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: