2015 Blue Dragon Film Awards

Co roku gwiazdy koreańskiego kina zbierają się na trzech największych galach, które doceniają głównie komercyjne hity box office’u – Baeksang Arts Awards, które rozdawane są w pierwszej połowie roku oraz na jesiennych Grand Bell Awards i Blue Dragon Film Awards, które dzieli zazwyczaj od siebie tydzień lub dwa. W tym roku zeszłotygodniowe Grand Bell Awards były wyjątkowo kontrowersyjne, więc naturalnie zainteresowanie wokół Blue Dragon Awards wzrosło jako tej konkurencyjnej gali, której raczej nikt nie ogłaszał ignorować. Sama chciałam się przekonać, ilu tych „bardzo zajętych” w zeszłym tygodniu aktorów tym razem się pojawi…

JUŻ OD POCZĄTKU BYŁO WIDAĆ RÓŻNICĘ, kiedy przedstawiono skrót czerwonego dywanu, na którym zobaczyłam szeroki wachlarz aktorów – od nominowanych po dramowych celebrytów, którzy nie mieliby większego powodu, żeby tu przyjść oprócz wręczenia nagród. Pomyślałam sobie, że towarzystwo przypominało nieco imprezę oscarową… Tam przychodzą wszyscy, nawet jeśli gala jest nudna i męcząca, bo jest to po prostu wydarzenie. Tak więc postanowiłam wymienić wszystkich, których mogłam zobaczyć podczas gali Blue Dragon Film Awards. Dla kontrastu z Grand Bell Awards, gdzie nie miałam pojęcia, kogo widzę na czerwonym dywanie…

Prowadzącymi gali byli jak od kilku lat Kim Hye Soo oraz Yoo Jun Sang. Nie wiem czy dobrze zrozumiałam ze słuchu, ale podobno jest to jej 22. raz (!!!), kiedy wcieliła się w rolę MC Blue Dragon Film Awards. W tym roku była dodatkowo nominowana za „Chinatown”, tak więc Yoo Jun Sang nie wahał się tytułować ją „boginią” tej gali.

MC Kim Hye Soo & Yoo Jun Sang

Jak każda inna gala filmowa, ta również zaczęła się od wręczenia nagród dla najlepszych nowych aktorów. Yoo Ah In oraz Moon Jung Hee (oczywiście nie pomijając parodii „Veteran”…) wręczyli to wyróżnienie bardzo onieśmielonemu Choi Woo Shikowi, którzy absolutnie się tego nie spodziewał i ja również, zakładając, że dadzą ją o wiele popularniejszemu Lee Min Ho. Rozczulił mnie swoją nieskładną mową dziękczynną, ale to zawsze taki emocjonalny moment, jak na przykład kiedy Shim Eun Kyung dostała w zeszłym roku Top Excellence na Baeksang Arts Awards…

Producenci tej gali powierzyli wręczenie nagrody dla nowej aktorki zupełnie innej parze, bo czemu nie? Tu akurat gwiazd na czerwonym dywanie nie brakowało (hehe…). Minho z SHINee i Kim Sae Ron nagrodzili w bliźniaczej kategorii Lee Yoo Young, która w zeszłym tygodniu odebrała podobną nagrodę Grand Bell za film „Late Spring”, a tym razem za „The Treacherous”. Osobiście trochę mi szkoda, że Park So Dam nie wygrała, ale obie aktorki są najlepszymi przyjaciółkami i mają przed sobą świetlaną przyszłość… Bardzo spodobała mi się mowa Lee Yoo Young, w której wspomniała o kilkudziesięciu anonimowych aktorkach, które marznąc odegrały bardzo zawstydzające, sugestywne sceny w erotycznym „The Treacherous” (obejrzyjcie ten filmik, aby się przekonać, o czym mówię!).

Jako że główny sponsorem gali jest Audi, przedstawiciel tej firmy oraz Taecyeon z 2PM wręczyli nagrodę, którą przetłumaczyłam jako Biggest Audience Award – innymi słowy nic niewarte wyróżnienie dla filmu, który w tym roku zyskał najlepszy wynik w box office czyli „Ode to My Father”. Zaprezentowano przy okazji całe tegoroczne Top 5 – na kolejnych miejscach uplasowały się „Veteran”, „Assassination”, „The Throne” i „Northern Limit Line”.

Song Jae Rim i Park Bo Young zostali wybrani do wręczenia nagrody najlepszemu nowemu reżyserowi, ale jako że Kim Tae Yong był nieobecny, trofeum odebrał zamiast niego Choi Woo Shik, który zagrał główną rolę w „Set Me Free”.

Zaraz po tym zespół Rose Motel wystąpił z ich piosenką, która znalazła się w soundtracku do filmu „Ode to My Father”. Zapowiedziały ich nastoletnie aktorki Seo Shin Ae i Jin Ji Hee. Długo nie wiedziałam, jaka jest ich rola, ponieważ zabawiały widzów dialogiem o tym, jakimi aktorkami chcą zostać, kiedy dorosną i kto po nich przejmie pałeczkę reprezentatywnych aktorek dziecięcych. Jin Ji Hee powiedziała, że chciałaby spróbować kina sensacyjnego z „Yoo Ah Inem oppa”, natomiast Seo Shin Ae chciałaby grać z wieloma aktorami takimi jak Park Seo Joon lub Yoo Yeon Seok niczym Han Hyo Joo w „The Beauty Inside”.

Hong Jong Hyun wraz z Nam Borą wręczyli trzy nagrody „dla staffu” – za osiągnięcia techniczne, zdjęcia wraz z oświetleniem (myślałam wcześniej, że to osobne kategorie, ale były w nich nominowane te same filmy, więc może dlatego to połączono w tym roku?) oraz za montaż, w której to kategorii słusznie wygrało „The Beauty Inside”. Co jak co, ale montaż był w tym filmie najważniejszy, choć nie doceniono tego na Grand Bell Awards. Podobnie w drugiej połowie Son Hyun Joo wręczył pozostałe trzy nagrody techniczne – za muzykę, kierownictwo artystyczne i scenariusz.

Prowadzący gali czyli Kim Hye Soo i Yoo Jun Sang zajęli się rozdaniem nagród popularności oraz krótkim wywiadem z ich zwycięzcami. Przewidywalnie dostali je Lee Min Ho oraz Seolhyun, Park Seo Joon i Park Bo Young byli dla mnie nieco większą niespodzianką. Warto dodać, że obaj panowie byli nominowani w kategorii najlepszy nowy aktor… Tak więc Park Seo Joon kompletnie się nie spodziewał, że będzie miał jakąkolwiek szansę wejść na scenę  coś odebrać (bo jak, przy takich nominacjach?!), natomiast przyzwyczajony do takiego rozpieszczania Lee Min Ho bardzo ładnie pogratulował wygranej Choi Woo Shikowi. Na tym zakończyła się pierwsza połowa gali.

art_1448542739

Druga rozpoczęła się występem magicznym połączonym wraz z parodiami filmów, ale moim zdaniem ani jedno, ani drugie nie wyszło najlepiej. Cóż, byłam zadowolona, że przynajmniej nie wciśnięto na scenę żadnego żenującego girlsbandu, ale najwyraźniej pochwaliłam dzień przed zachodem słońca, gdyż tuż przed rozdaniem najważniejszych nagród dla aktorów swój występ miały AOA z Heart Attack na całkowitym playbacku. Wykorzystałam zatem te trzy minuty czasu wolnego na napisanie fragmentu relacji.

Jo Jin Woong i Lee Shi Young wręczali nagrodę najlepszemu aktorowi drugoplanowemu. On jest zeszłorocznym zwycięzcą za „A Hard Day” i w tym roku również był nominowany za „Assassination”, ale nie stał się drugim Ha Jung Woo, żeby wręczać nagrodę samemu sobie – tę otrzymał przewidywalnie Oh Dal Soo. Podoba sytuacja była z nagrodą dla aktora pierwszoplanowego – wręczali ją Song Kang Ho i Kim Young Ae, którzy w zeszłym roku dostali nagrody za film „The Attorney”, a on znowu został nominowany drugi rok z rzędu za „The Throne”. Wyróżnienie powędrowało jednak do jego filmowego syna, Yoo Ah Ina. Przyznam, że aż się wzruszyłam, bo nikt go nigdy tak wysoce nie docenił, ani za film, ani za dramę…

Yoo Ah In

Lee Hee Joon i Dasom z Sistar wręczyli nagrodę mało docenianej Jeon Hye Jin, również za film „The Throne”, natomiast kategorią aktorek pierwszoplanowych zajęli się zeszłoroczna zwyciężczyni Chun Woo Hee (za „Han Gong-ju”) i Yoo Yeon Seok. Ciekawostka – oboje grali w filmie „The Beauty Inside”, za który była nominowana Han Hyo Joo. Ciekawostka #2 – wszyscy troje znowu się spotkali na planie, grając głównie role w filmie „Heeeohwa” (tytuł romanizowany), który będzie miał premierę w przyszłym roku. Ku wielkiemu zaskoczeniu wszystkich nagrodę dla najlepszej aktorki dostała nie zawsze pewna Jeon Do Yeon ani nie Jeon Ji Hyun (obie zresztą były nieobecne), ale Lee Jung Hyun za niskobudżetowy film „Alice in Earnestland”. Znowu osobiście zebrało mi się na łzy, jak przy Yoo Ah Inie, gdyż jest to jej pierwsza nagroda od 20 lat, kiedy debiutowała z „A Petal”. Sama aktorka była bardzo roztrzęsiona…

Lee Jung Hyun

Reżyser Kim Han Min („Roaring Currents”) i Sung Yuri wręczyli nagrodę dla najlepszego reżysera Ryu Seung Wanowi, zamiast którego odebrała ją jego żona, producentka Kang Hye Jung, a najlepszym filmem ogłoszono „Assassination”, a nie największy hit roku, „Ode to My Father”. To chyba najbardziej podkreśla fundamentalną różnicę między Blue Dragon Film Awards, a Grand Bell Awards… Jakby nie patrzeć, Blue Dragon również jest komercyjne, ale mimo to znalazły się wśród nominowanych niezależne produkcje. Ogólnie uważam, że trzeba była trochę odwagi, aby wyróżnić Yoo Ah Ina i Lee Jung Hyun, nie bacząc na takich pewniaków jak Hwang Jung Min lub Jeon Ji Hyun… Frekwencja była znakomita w porównaniu do zeszłego tygodnia – nagle wszyscy znaleźli czas! Jedynymi nominowanymi, którzy się nie pojawili, były wspomniane Jeon Ji Hyun i Jeon Do Yeon, Ra Mi Ran (bo kręci pewnie „Answer 1988”), Jung Jae Young, no i nagrodzeni reżyserowie. W tym roku jestem absolutnie usatysfakcjonowana z rozdania Blue Dragon Film Awards!

Lista zwycięzców:

Najlepszy film:

Assassination
The Classified File
Ode to My Father
The Throne
Veteran

Najlepszy film krótkometrażowy:

The Photographers

Najlepsza reżyseria:

Choi Dong Hun (Assassination)
Kwak Kyung Taek (The Classified File)
Lee Jun Ik (The Throne)
Ryu Seung Wan (Veteran)
Yoon Je Gyun (Ode to My Father)

Najlepszy aktor:

Hwang Jung Min (Veteran)
Jung Jae Young (Right Now, Wrong Then)
Lee Jung Jae (Assassination)
Song Kang Ho (The Throne)
Yoo Ah In (The Throne)

Najlepsza aktorka:

Han Hyo Joo (The Beauty Inside)
Jeon Do Yeon (The Shameless)
Jeon Ji Hyun (Assassination)
Kim Hye Soo (Chinatown)
Lee Jung Hyun (Alice in Earnestland)

Najlepszy aktor drugoplanowy:

Bae Sung Woo (Office)
Jo Jin Woong (Assassination)
Lee Kyung Young (Minority Opinion)
Oh Dal Soo (Ode to My Father)
Yoo Hae Jin (Veteran)

Najlepsza aktorka drugoplanowa:

Jang Young Nam (The Classified File)
Jeon Hye Jin (The Throne)
Jin Kyung (Veteran)
Moon Jung Hee (Cart)
Ra Mi Ran (Ode to My Father)

Najlepszy nowy aktor:

Byun Yo Han (Socialphobia)
Choi Woo Shik (Set Me Free)
Kang Ha Neul (Twenty)
Lee Min Ho (Gangnam 1970)
Park Seo Joon (The Chronicles of Evil)

Najlepsza nowa aktorka:

Kwon So Hyun (Madonna)
Lee Yoo Bi (Twenty)
Lee Yoo Young (The Treacherous)
Park So Dam (The Silenced)
Seolhyun z AOA (Gangnam 1970)

Najlepszy nowy reżyser:

Han Jun Hee (Chinatown)
Hong Seok Jae (Socialphobia)
Kim Tae Yong (Set Me Free)
Kim Sung Jae (Minority Opinion)
Lee Byung Hun (Twenty)

Najlepszy scenariusz:

Assassination
Cart
Minority Opinion
The Throne
Veteran

Najlepsze zdjęcia i oświetlenie:

Assassination
The Beauty Inside
The Shameless
The Throne
Veteran

Najlepszy montaż:

Assassination
The Beauty Inside
Ode to My Father
The Throne
Veteran

Najlepsza muzyka:

Assassination
The Beauty Inside
Ode to My Father
The Throne
Veteran

Najlepsze kierownictwo artystyczne:

Assassination
Chinatown
Ode to My Father
The Throne
The Treacherous

Najlepsze osiągnięcie techniczne:

Assassination (za kostiumy)

Biggest Audience Award:

Ode to My Father

Nagroda popularności:

Lee Min Ho (Gangnam 1970), Park Seo Joon (The Chronicles of Evil), Park Bo Young (The Silenced), Seolhyun (Gangnam 1970)

Zdjęcia z czerwonego dywanu:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s