Wybaczcie taki tytuł z mnóstwem engrisha, ale dosłownie przetłumaczyłam to, co powypisywali koreańscy dziennikarze, a szczególnie przy dramach powstaje wiele takich dziwacznych wyrażeń jak „well-made drama” [oryg. 웰메이드 드라마]. Postanowiłam wziąć się za ten tekst, ponieważ wczoraj skończyła się emisja dramy „The Village: Achiara’s Secret” (w skrócie „The Village”), którą osobiście rzuciłam po pierwszym odcinku. Nie mam jak napisać jej recenzji, tak więc zamiast tego zapraszam do przeczytania mojego tłumaczenia jednego z wypuszczonych dzisiaj artykułów.

Ostrzegam, że zdradza on szczegóły fabuły. Nie jest przy tym najlepszy – nie posiada poprawnej struktury, wymieniając tylko amatorsko zalety dramy bez żadnego podsumowania, ale ci, którzy oglądali dramę, mogą mi powiedzieć czy ten zachwyt nad „The Village” jest tylko chwytem medialnym, czy rzeczywistością.

367672_154973_261

„The Village: Achiara’s Secret” zakończyło się pozytywnymi recenzjami jako mystery trap thriller, który posiada wszystko – dobre aktorstwo, reżyserię i fabułę.

Zakończona 3 grudnia środowo-czwartkowa drama SBSu (reżyseria: Lee Yong Seok | scenariusz: Do Hyun Jung) jest thrillerem, który zaczyna się od znalezienia zwłok w spokojnej wiosce, a kończy na odkryciu sekretu tej niesprawiedliwej śmierci przez pewną kobietę w wcale nie takiej zwykłej miejscowości podczas poszukiwań związanych z tym przestępstwem mieszkańców.

Mystery trap thriller bez wątku romantycznego: narodziny well-made dramy

„The Village” jest dramą, która powzięła się za gatunek mystery trap thriller poprzez budowanie napięcia dzięki ciągłym zwrotom akcji oraz odkryciom przyprawiającym o dreszcz. W sytuacji, kiedy do samego końca nie można było przewidzieć tożsamości mordercy oraz zakończenia, nawet bez wątku romantycznego drama zapewniła widzom rozrywkę i dreszczyk, potęgując poziom ich zaangażowania w serial.

Wątek mystery został poprowadzony poprzez pozostawienie do końca otwartej kwestii, kto mógłby być mordercą. Szczególnie w 15 odcinku podejrzani zabójstwa Kim Hye Jin (Jang Hee Jin) zmieniali się trzy razy. Nieustanne, szybkie zwroty akcji nie mogły nie zwrócić uwagi, kiedy podejrzenia przechodziły z pana Nama (Kim Soo Hyun), na jego żonę, a w końcu na Yoon Jin Sook (Shin Eun Kyung).

Podczas konferencji prasowej reżyser Lee Yong Seok gwarantował, że jego drama nie posiada trzech rzeczy – wątku romantycznego, kiepskich aktorów oraz scenariusza pisanego na kolanie. Dodał również, że świeży [dop. w perspektywie dram] gatunek mystery thriller został wzbogacony o doskonałe aktorstwo wszystkich aktorów, od pierwszo- po drugoplanowych. Rzeczywiście, „The Village” zostało ocenione jako well-made drama cechująca się pewnym aktorstwem, strukturalną fabułą i nawet wyśmienitą reżyserią.

367672_154974_262

Brak aktorów mających niewystarczające umiejętności

Aktorka Moon Geun Young, widziana ostatnio dwa lata temu w dramie „The Goddess of Fire, Jung Yi” (MBC 2013), wybrała „The Village” jako swój powrót na szklany ekran. Grana przez nią bohaterka Han So Yoon, którą wątpliwości i podejrzenia nigdy nie opuszczały, odkryła szokujący sekret wioski wraz ze smutną historią własnej rodziny. Oczarowała i przykuła do ekranu widzów swoim ponurym odkryciem.

Jang Hee Jin odegrała rolę Kim Hye Jin, która odeszła z tego świata z powodu choroby Fabry’ego. Powracała tylko w retrospekcjach, ale w tych krótkich momentach wywierała wrażenie na widzach z powodu smutnego losu swojej postaci. Shin Eun Kyung grająca czarny charakter – matkę Kim Hye Jin, Yoon Jin Sook – zmieniała twarze od pretensjonalnej do potwornej, pokazując w ten sposób znakomite, przyprawiające o dreszcz aktorstwo. Również aktorka Jang So Yeon pokazała dzięki mrożącemu krew w żyłach grze wizerunek pełen kompleksów i ambicji jako zraniona przez dyskryminację ze strony własnej matki Kang Joo Hee, która myślała tylko o Yoon Jin Sook.

Aktorzy Kim Min Jae i Jo Han Chul mieli kluczowe role jako policjanci badający sprawę seryjnych morderstw oraz zabójstwo Kim Hye Jin. Wykazując się znakomitym aktorstwem, odegrali postacie, które nie łamały się pod wpływem sytuacji i dzięki swojej chłodnej ocenie pomogli widzom zawęzić krąg podejrzanych w przypadku obu spraw. Ponadto przywdziewający rolę psychopaty i seryjnego mordercy Choi Jae Woong dzięki swojemu entuzjazmowi z pewnością pokazał wizerunek godny scene stealera [dop. kolejne engrishowe wyrażenie w Korei].

367672_154975_262

Prezencja nowicjuszy Lee Yeol Eum i Yook Sungjae, a także aktorów dziecięcych, Ahn Seo Hyun i Choi Won Honga

W „The Village” wykazali się również nowi i dziecięcy aktorzy, prezentując aktorstwo nie gorsze niż te ze strony weteranów. Zacznijmy od Yook Sungjae, który dojrzał jako aktor, pozbywając się przy tym wizerunku idola. Po odegraniu charakterystycznego Gong Tae Kwanga w dramie KBSu „Who Are You – School 2015” przeistoczył się w „The Village” w entuzjastycznego funkcjonariusza, który pomagał postaci granej przez Moon Geun Young przy śledztwie dotyczącym Kim Hye Jin – przysłużył się, pokazując bardzo pewne, stabilne aktorstwo.

Z kolei Lee Yeol Eum odegrała w dramie rolę córki Kyung Soon (Woo Hyun Joo), Ga Young. W realistyczny sposób zagrała postać, która na wszystko się buntowała i doprowadzała matkę do białej gorączki, wykazując przy tym tak wielki entuzjazm, że niestraszne jej było moknięcie na deszczu ani wpadnięcie do wody. Szczególnie w scenie śmierci pozostawiła po sobie wielkie wrażenie, wypowiadając ostatnie słowa w stronę matki. Lee Yeol Eum na pozór udawała silną, jednakże w doskonały sposób zagrała mającą słabe serce Ga Young.

Z kolei aktorzy dziecięcy Ahn Seo Hyun i Choi Won Hong zagrali odpowiednio Seo Yoo Nę, która zdążyła już doświadczyć śmierci i autystycznego chłopca, wykazując się przy tym prezencją godną dorosłych aktorów. Ahn Seo Hyun dobrze przedstawiła zdruzgotaną bohaterkę, która po zobaczeniu śmierci nie wierzyła ani w siebie, ani w swoją matkę, natomiast Choi Won Hong zdobył dobre recenzje, znakomicie odgrywając ciałem i mową bohatera z autyzmem.

Źródło: [최찬혜 dla 스타서울TV]

Reklamy

Written by Miica

Była studentka filologii koreańskiej, wielka fanka koreańskiego kina i dram.

One comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.