Show Must Go OnZnane też jako: Elegant World, Portrait of the Gangster, Uahan Segye, 우아한 세계

Na podstawie: pomysł oryginalny

Gatunek: gangsterski

Reżyseria: Han Jae Rim

Premiera: 2007

Obsada: Song Kang Ho, Park Ji Young, Kim So Eun, Choi Il Hwa, Yoon Je Moon, Oh Dal Soo

.

Han Jae Rim jest reżyserem, z którym osobiście mam problem. Wszystkie jego dotychczasowe trzy filmy zyskały bardzo dobre opinie krytyków, ale oprócz „The Face Reader” nic nie przypadło mi do gustu. Jego debiutanckiego filmu „Rules of Dating” nie potrafię zrozumieć, natomiast „The Show Must Go On” było ciekawym w teorii podejściem do gangsterskiego gatunku, ale koniec końców jest to dla mnie jeden z mniej zapadających w pamięć filmów z Song Kang Ho.

Jak w każdej koreańskiej sadze gangsterskiej, tutaj też główny bohater staje przeciwko całemu swojemu gangowi, ale w tym przypadku Kang In Goo jest również głową rodziny, która utrzymuje żonę, syna studiującego w USA i nastoletnią córkę przechodzącą okres buntu. Tak więc z jednej strony mamy dramat rodzinny podszyty odrobiną czarnej komedii, gdyż In Goo bardzo się stara być „normalnym” ojcem, ale jak bardzo „normalny” jest zawód gangstera? Z drugiej niestety typowy dla gatunku motyw – na głównego bohatera czyha zarówno gang rywali, jak i zdrajcy z jego własnego kręgu, a o pomoc może się zwrócić jedynie do najlepszego przyjaciela, który paradoksalnie jest z tego drugiego gangu.

Osobiście najbardziej zapadły mi w pamięć familijne sceny, kiedy główny bohater idzie z żoną spotkać się z nauczycielem córki lub kiedy ogląda stare nagrania wideo swojej rodziny. Element gangsterski? Nie za bardzo i dlatego właśnie nie uważam „The Show Must Go On” za reprezentatywnego przedstawiciela gatunku, ponieważ było już wiele innych tytułów, które wykonały pewne rzeczy lepiej. Dla przykładu, chaotyczne, masowe sceny walki gangsterów już zawsze będę kojarzyć z pobojowiskiem w błocie „A Dirty Carnival” lub atakiem na parkingu w „New World”. W tym filmie natomiast takie rzeczy giną w pamięci i pozostają w niej tylko familijne elementy oraz gorzkie zakończenie.

Kang In Goo jest bohaterem, który walczy o przetrwanie zarówno w dosłownym znaczeniu, jak i stara się utrzymać swoją pozycję w rodzinie, kiedy żona i córka mają już dość problemów związanych z jego zawodem. On nie wyobraża sobie robić niczego innego, dlatego pod tym względem reżyser i scenarzysta Han Jae Rim zgrabnie połączył dwa różne od siebie motywy. Nie powiedziałabym jednak, żeby „The Show Must Go On” dostarczyło mi rozrywki. Może gdyby była to pełnoprawna czarna komedia…? Albo gdyby element gangsterski był bardziej epicki, bo ten pokazany w filmie, to spory ulicznych rozbójników? W sumie niektórzy mogliby docenić ten realizm „The Show Must Go On”…

Zdobyte nagrody

2007 Blue Dragon Film Awards:

  • najlepszy film
  • najlepszy aktor – Song Kang Ho

Reklamy

Written by Miica

Była studentka filologii koreańskiej, wielka fanka koreańskiego kina i dram.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.