Dzisiaj, 7 kwietnia, miała miejsce trzecia już gala nagród Wildflower Film Awards, które są wręczane koreańskim filmom niezależnym, niskobudżetowym i dokumentalnym. Obserwowałam je od pierwszej edycji i wreszcie mogę powiedzieć, że coś tam znam z koreańskiego indie kina – zrecenzowałam dotychczas pięć nominowanych filmów („A Midsummer’s Fantasia”, „Right Now, Wrong Then”, „Alice in Earnestland”, „Collective Invention” i „Socialphobia”), o reszcie słyszałam.

To niesamowite, jak rozrasta się w skali ta konkretna gala nagród, ale być może jest jedyną taką w Korei honorującą kino niezależne. Zwycięzcy wręcz ślą mu listy miłosny w swoich mowach dziękczynnych. Jednakże zainteresowanie mediów wciąż jest słabe, dlatego nie mogłam od razu po zakończeniu imprezy wrzucić podsumowania – musiałam czekać, aż może jakiś portal raczy wspomnieć o wszystkich zwycięzcach, a nie jedynie o tych najsłynniejszych, którymi są bez wątpienia Jung Jae Young i Lee Jung Hyun. Zdjęć z czerwonego dywanu akurat nie brakowało, zresztą znaleźli się na na nim prawie wszyscy nominowani.

Lista zwycięzców:

Daesang:

Park Jung Bum (Alive)

Najlepsza reżyseria – film fabularny:

Lee Kwang Guk (A Matter of Interpretation)
Jang Gun Jae (A Midsummer’s Fantasia)
Park Jung Bum (Alive)
Albert Shin (In Her Place)
Shin Soo Won (Madonna)
Hong Sang Soo (Right Now, Wrong Then)
Shin Yeon Shik (The Avian Kind)

Najlepsza reżyseria – film dokumentalny:

E Il-ha (A Crybaby Boxing Club)
Lim Heung Soon (Factory Complex)
Park Bae Il (Legend of Miryang 2)
Jang Hee Sun (My Fair Wedding)
Goo Ja Hwan (Red Tomb)

Najlepszy aktor:

Iwase Ryo (A Midsummer’s Fantasia)
Jang Hyun Sung (Love Never Fails)
Jung Jae Young (Right Now, Wrong Then)
Lee Joo Seung (Socialphobia)
Park Jung Bum (Alive)

Najlepsza aktorka:

Kim Min Hee (Right Now, Wrong Then)
Kim Sae Byuk (A Midsummer’s Fantasia)
Lee Jung Hyun (Alice in Earnestland)
Shin Dong Mi (A Matter of Interpretation)
Yoon Da Kyung (In Her Place)

Najlepszy aktor(ka) drugoplanowy:

Gil Hae Yeon (In Her Place)
Kang Bong Sung (Wild Flowers)
Kim Kang Hyun (A Matter of Interpretation)
Lee Paul (Wild Flowers)
Yoo Jun Sang (A Matter of Interpretation)

Najlepszy scenariusz:

A Matter of Interpretation
A Midsummer’s Fantasia
Alive
Right Now, Wrong Then
The Avian Kind

Najlepsze zdjęcia:

A Midsummer’s Fantasia
Factory Complex
Love is…
In Her Place
Legend of Miryang 2

Najlepszy nowy reżyser – film fabularny:

Ahn Guk Jin (Alice in Earnestland)
Han Ji Won (Clearer Than You Think)
Kwon Oh Kwang (Collective Invention)
Hong Seok Jae (Socialphobia)
Baek Jae Ho (We Will Be Okay)

Najlepszy nowy reżyser – film dokumentalny:

Goo Ja Hwan (Red Tomb)
Kim Chul Min (An Anxious Day Out)
Kim Hyung Joo (The Basement Satellite)

Najlepszy nowy aktor(ka):

Ahn Ji Hye (In Her Place)
Jung Ha Dam (Wild Flowers)
Kwon So Hyun (Madonna)
Ryu Jun Yeol (Socialphobia)
Sung Ho Jun (Pascha)

Jury’s Special Mention:

Jang Hee Sun (My Fair Wedding)

Special Award:

Scary House

Achievement Award:

reżyser Lee Sung Kyu

Zdjęcia z czerwonego dywanu:

Reklamy

Written by Miica

Była studentka filologii koreańskiej, wielka fanka koreańskiego kina i dram.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s