dramy weekendowe SBS

Upadek dram weekendowych SBSu

„Second to Last Love” skończyło wreszcie swój długi bieg wymuszony wieloma przerwami w emisji, ale nie znaleziono żadnego następcy w weekendowym slocie SBSu po tym, jak nagle przesunięto premierę „Saimdang, Light’s Diary” na przyszły rok, nie mogąc się dogadać co do jej chińskiej emisji. Wypełniono ramówkę na dwa tygodnie webdramą „Gogh, The Starry Night”, ale nie zapowiada się, aby magicznie pojawiła się nowa drama od 5 listopada…

Już w zeszłym roku sytuacja była na tyle zła, że SBS na chwilę zrezygnował z jednego ze swoich dwóch weekendowych slotów po emisji komedii „Family Outing”, choć drugi slot nie radził sobie wcale lepiej z „My Heart Twinkle Twinkle” czy „Divorce Lawyer in Love”. Czy ktoś pamięta w ogóle jakąkolwiek hitową dramę weekendową SBSu? Z reguły stacja ta powierzała jeden swój slot produkcjom typowo familijnym, choć nie zdobyła tym żadnego większego sukcesu od jakiś sześciu lat i „Definitely Neighbors”, a drugi bardziej nowoczesnemu repertuarowi. Przecież na przestrzeni lat to właśnie w weekendy można było oglądać takie hity, jak „Lovers in Paris”, „What Happened in Bali” lub „Secret Garden”!

Być może brakuje teraz na ratunek wielkich gwiazd lub scenarzystki Kim Eun Sook? To też nie jest reguła, patrzcie jak skończyło zeszłoroczne „The Time We Were Not In Love”, a byłam pewna, że to będzie hit… Trudno zatem jednoznacznie wskazać, co jest tak naprawdę przyczyną tego, że SBS wszędzie osiąga sukcesy, tylko nie weekendy. Może komercyjny profil stacji, która często pokazuje najdroższe produkcje, ale nie potrafi przyciągnąć zwykłych gospodyń domowych? Nie ma wśród nich takiej tradycji oglądania familijnego repertuaru, jak przy KBSie, natomiast jeśli SBS już sięga po makjangi, wychodzą one jeszcze gorzej niż MBC, które zbiera sporo krytyki, ale przynajmniej ludzie to oglądają.

Jeśli spojrzeć na ostatnie próby przyciągnięcia widzów czymkolwiek, weekendowy slot SBS wydaje się bardzo erratyczny. Z jednej strony mamy nowoczesne produkcje, które nadawałyby się do emisji w tygodniu, jak drama policyjna „Mrs. Cop 2”, a z drugiej wiarę w scenarzystki, których gwiazda zdążyła już zblednąć. „Yeah, That’s How It Is” pióra Kim Soo Hyun miało być taką wielopokoleniową kobyłą, która stanie się klasykiem i wskrzesi nieczynny przez parę miesięcy drugi weekendowy slot, ale zaledwie kilka razy przebiła się przez próg 10% oglądalności, nie mogąc konkurować z „Happy Home” MBC. Teraz dla odmiany spróbowano zupełnie innego sposobu, a mianowicie zamiast skorzystać z usług docenionej przez krytyków scenarzystki, dano zielone światło Moon Young Nam, twórczyni wielu słynnych makjangów, w tym ostatnio „The Wang Family”. Co wychodzi z „Our Gab Soon”? Drama jest przedmiotem kontrowersji z powodu nieodpowiednich scen zmuszania do pocałunku, a i tak nie nakręca to oglądalności, która oscyluje gdzieś w granicach 7-8%. Konkurencyjne „Blow Breeze” MBC wcale nie radzi sobie dużo lepiej, niemniej jak zawsze SBS pozostaje w ogonie weekendowej oglądalności.

Skoro KBS i MBC ugruntowały już pozycję swojego weekendowego repertuaru, myślę, że wyszłoby na lepsze, gdyby SBS nie próbowało walczyć tą samą bronią, a raczej wciąż podążało swoją własną tradycją weekendowych mini-serii lub próbowało znaleźć złoty środek między komedią romantyczną, a dramą familijną. Patrzcie na przykład na „Beautiful Gong Shim” – zapowiadało się beznadziejnie, a to największy hit weekendu w tym roku dla SBSu!

Źródło:

  • [TV공감] SBS 주말 드라마, 밑 빠진 독에 물 붓기? (@TV Daily)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s