2016 Grand Bell Awards

Jeśli ktoś liczył, że po zeszłorocznych kontrowersjach organizatorzy Grand Bell Award ukorzą głowy i wszystko będzie lepiej, to niestety będzie rozczarowany, ponieważ jedna z dwóch największych gal nagród dla koreańskiego kina właśnie sięgnęła totalnego dna, z którego będzie się podnosić latami…

Przez długi czas w ogóle nie było wiadomo, czy odbędzie się w tym roku rozdanie Grand Bell Awards. Wciąż nie było o tym informacji na jesieni, kiedy zazwyczaj ta gala odbywa się trochę przed Blue Dragon Film Awards, aż w końcu ustalono datę na tuż po świętach Bożego Narodzenia, obiecując poprawę i refleksję nad zeszłorocznym, zbyt ostrym ogłoszeniem, że od teraz obecność nominowanych na gali jest OBOWIĄZKOWA. Jednak co się stało, to już się tego nie odwróci, a tegoroczna gala, mimo że dużo spokojniejsza medialnie, tak na dobrą sprawę nie różniła się za wiele od poprzedniej. Nieobecności aż kłują w oczy, szczególnie na czerwonym dywanie wypełnionym chyba na szybko gwiazdami z D-listy, chociaż przyjście Lee Byung Huna i Lee Bum Soo to lepszy wynik niż w 2015, kiedy obecni byli jedynie popularni aktorzy z dram nominowani w kategorii nowicjuszy.

Lee Byung Hun zgarnął swoje już dziesiąte trofeum za rolę w „Inside Men”, ale wcale nie uważam, żeby te Grand Bell Awards były jakoś sensowniejsze niż poprzednie. Z reguły na gali tej nagradzano największe hity box office, stąd kilka mrugnięć w stronę wojennej szmiry „Operation Chromite”, na którą nikt inny by nie spojrzał, ale odnoszę wrażenie, że liczne nominacje dla niezależnych filmów „4th Place” i „Spirits’ Homecoming” są na pokaz… Jak zauważyli krytycy, na liście zaskakująco zabrakło znaczących w tym roku filmów, których nienominowanie to sama w sobie farsa – „The Handmaiden”, „Dongju”, „The Truth Beneath”… Z drugiej strony cieszy mnie tyle nagród dla „Goksung”, ale jakby nie patrzeć, był to hit kinowy, na który poszło ponad 7 mln widzów…

Wydaje mi się, że koreańskie kręgi filmowe zdążyły już skreślić Grand Bell Awards. Ludzie mają najwyraźniej dość sztucznego blichtru i nic nie znaczących nagród, a w mediach pojawiają się głosy, że w takiej sytuacji winno się w ogóle zrezygnować z organizacji gali w przyszłym roku. To byłaby żadna strata – innych, podobnych rozdań nagród jest w Korei na pęczki, aż się można zastanawiać, po co tyle?

Lista zwycięzców:

Najlepszy film:

The Age of Shadows
Goksung

Inside Men
The Last Princess
Tiger: An Old Hunter’s Tale

Najlepsza reżyseria:

Heo Jin Ho (The Last Princess)
Kim Ji Woon (The Age of Shadows)
Lee Il Hyung (A Violent Prosecutor)
Na Hong Jin (Goksung)
Woo Min Ho (Inside Men)

Najlepszy nowy reżyser:

Jo Jung Rae (Spirits’ Homecoming)
Lee Il Hyung (A Violent Prosecutor)
Mo Hong Jin (Missing You)

Najlepszy aktor:

Choi Min Shik (Tiger: An Old Hunter’s Tale)
Ha Jung Woo (The Tunnel)
Kwak Do Won (Goksung)
Lee Byung Hun (Inside Men)
Song Kang Ho (The Age of Shadows)

Najlepsza aktorka:

Bae Doo Na (The Tunnel)
Kang Ye Won (Insane)
Lee Tae Ran (Twenty Again)
Shim Eun Kyung (Missing You)
Son Ye Jin (The Last Princess)
Yoon Yeo Jung (Canola)

Najlepszy aktor drugoplanowy:

Hwang Jung Min (Goksung)
Lee Kyung Young (Inside Men)
Oh Dal Soo (The Tunnel)
Uhm Tae Goo (The Age of Shadows)
Yoon Je Moon (The Last Princess)

Najlepsza aktorka drugoplanowa:

Chun Woo Hee (Goksung)
Han Ji Min (The Age of Shadows)
Lee El (Inside Men)
Son Sook (Spirits’ Homecoming)
Ra Mi Ran (The Last Princess)

Najlepszy nowy aktor:

Jung Ga Ram (4th Place)
Kim Hee Jin (Operation Chromite)
Lee Sang Yoon (Insane)
Minho z SHINee (Canola)
Yoo Jae Sang (4th Place)

Najlepsza nowa aktorka:

Choi Ri (Spirits’ Homecoming)
Kang Hana (Spirits’ Homecoming)
Kim Hwan Hee (Goksung)
Lee Seul Bi (Canola)

Najlepszy scenariusz:

4th Place
The Age of Shadows
Goksung
Inside Men
Spirits’ Homecoming

Najlepsze zdjęcia:

The Age of Shadows
Asura: The City of Madness
Goksung
Inside Men
The Map Against The World

Najlepsze oświetlenie:

The Age of Shadows
Asura: The City of Madness
Goksung
Inside Men
The Last Princess

Najlepszy montaż:

The Age of Shadows
Asura: The City of Madness
Goksung
Inside Men
The Tunnel

Najlepsza muzyka:

The Age of Shadows
Goksung
Inside Men
The Last Princess
Operation Chromite

Najlepszy dźwięk:

The Age of Shadows
Asura: The City of Madness
Goksung
Inside Men
Operation Chromite
Tiger: An Old Hunter’s Tale

Najlepsze kierownictwo artystyczne:

The Age of Shadows
Asura: The City of Madness
Goksung
The Last Princess
Tiger: An Old Hunter’s Tale

Najlepsze kostiumy:

The Age of Shadows
The Last Princess
The Map Against The World
Operation Chromite
Tiger: An Old Hunter’s Tale

Najlepsze osiągnięcie techniczne:

Goksung
The Last Princess
Operation Chromite
Tiger: A Old Hunter’s Tale
The Tunnel

Najlepsza produkcja:

4th Place
Goksung
Inside Men
The Last Princess
Spirits’ Homecoming

Nagroda popularności:

Lee Bum Soo (Operation Chromite)

New Rising Star Award:

Kim Hee Jin (Operation Chromite)
Choi Ri (Spirits’ Homecoming)

Zdjęcia z czerwonego dywan:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s