Nominacje do jedenastej edycji Asian Film Awards ogłoszono już dobre kilka dni temu, więc przepraszam za to opóźnienie w przekazaniu ich. Ten rok wydaje się być wyjątkowy dla koreańskiego kina, bo produkcje właśnie tego kraju wyjątkowo dominują w nominacjach do AFA, a najwięcej ich zebrało bez zaskoczenia „The Handmaiden”, chociaż nie w najważniejszych kategoriach, co odzwierciedla mniej więcej ten sezon gal nagród – dużo się o tym filmie mówi, ale nagrody zgarniają później „Train to Busan” lub „Goksung”.

W zeszłym roku, zdominowanym przez „The Assassin” Hou Hsiao Hsiena jedynymi ukłonami w stronę Korei było zwycięstwo Lee Byung Huna w kategorii najlepszy kostium i „The Throne” za kostiumy, dlatego jak zawsze nie robię sobie dużych nadziei i zakładam, że tym razem tak samo koreańskie filmy dostaną zaledwie kilka nagród. Stawiałabym na Kim Tae Ri jako nową aktorkę i jeszcze jedną nagrodę dla „The Handmaiden” za kierownictwo artystyczne, bo w tej kategorii akurat film zdobył dotychczas najwięcej. Nie obraziłabym się też za uznane Na Hong Jina najlepszym reżyserem…

Wybaczcie, jednak nie rozumiem nominowana Gong Yoo za „Train to Busan”… Jego popularność dzięki dramie „Goblin” to coś zupełnie innego, a w tym filmie był paradoksalnie najsłabszym aktorem. Może to dlatego, że w tym roku nie ma żadnych mocnych pretendentów do tej nagrody po tym, jak skończył się cykl Lee Byung Huna i „Inside Men”? Nie potrafię sobie wyobrazić, kogo wybiorą na Baeksang Arts Awards, pierwszych takich koreańskich nagrodach w sezonie… Tymczasem zapraszam do zapoznania się z nominacjami do Asian Film Awards, które brzmią jak zawsze bardzo dumnie, ale często przyprawiają o znaki zapytania.

Lista nominowanych:

Najlepszy film:

The Age of Shadows (Korea)
Godspeed (Tajwan)
Goksung (Korea)
Harmonium (Japonia)
I Am Not Madame Bovary (Chiny)

Najlepszy reżyser:

Lav Diaz (The Woman Who Left, Filipiny)
Feng Xiaogang (I Am Not Madame Bovary, Chiny)
Fukada Koji (Harmonium, Japonia)
Na Hong Jin (Goksung, Korea)
Derek Tsang (Soul Mate, Hongkong)

Najlepszy aktor:

Asano Tadanobu (Harmonium, Japonia)
Fan Wei (Mr. No Problem, Chiny)
Gong Yoo (Train to Busan, Korea)
Michael Hui (Godspeed, Tajwan)
Richie Jen (Trivisa, Hongkong)

Najlepsza aktorka:

Fan Bingbing (I Am Not Madame Bovary, Chiny)
Kara Hui (Happiness, Hongkong)
Kuroki Haru (A Bride For Rip Van Winkle, Japonia)
Charo Santos-Concio (The Woman Who Left, Filipiny)
Son Ye Jin (The Last Princess, Korea)

Najlepszy aktor drugoplanowy:

Dong Chengpeng (I Am Not Madame Bovary, Chiny)
Gou Ayano (Rage, Japonia)
Kunimura Jun (Goksung, Korea)
Lam Suet (Trivisa, Hongkong)
Ma Dong Seok (Train to Busan, Korea)

Najlepsza aktorka drugoplanowa:

Shabana Azmi (Neerja, Indie)
Lynn Hung (See You Tomorrow, Chiny)
Elaine Jin (Mad World, Hongkong)
Maeda Atsuko (The Mohicanin Goes Gome, Japonia)
Moon Sori (The Handmaiden, Korea)

Najlepszy nowy aktor(ka):

Kim Tae Ri (The Handmaiden, Korea)
Lin Yun (The Mermaid, Chiny)
Firdaus Rahman (Apprentice, Singapur)
Sakumoto Takara (Rage, Japonia)
Wu Tsz-tung (Weeds on Fire, Hongkong)

Najlepszy scenariusz:

The Handmaiden (Korea)
The Salesman (Iran)
Trivisa (Hongkong)
The Woman Who Left (Filipiny)
Your Name (Japonia)

Najlepsze kierownictwo artystyczne:

A Bride For Rip Van Winkle (Japonia)
The Handmaiden (Korea)
Pandora (Korea)
Railroad Tigers (Chiny)
See You Tomorrow (Chiny/Hongkong)

Najlepsze zdjęcia:

After the Storm (Japonia)
The Age of Shadows (Korea)
I Am Not Madame Bovary (Chiny)
Mr. No Problem (Chiny)
The Wasted Times (Chiny)

Najlepszy montaż:

Apprentice (Singapur)
The Handmaiden (Korea)
Operation Mekong (Chiny/Hongkong)
Rage (Japonia)
Train to Busan (Korea)

Najlepsze efekty specjalne:

Railroad Tigers (Chiny)
See You Tomorrow (Chiny/Hongkong)
Shin Godzilla (Japonia)
Train to Busan (Korea)

Najlepsze kostiumy:

The Handmaiden (Korea)
The Sanada Ten Braves (Japonia)
See You Tomorrow (Chiny/Hongkong)
Train to Busan (Korea)
The Wasted Times (Chiny)

Najlepsza muzyka:

The Age of Shadows (Korea)
Godspeed (Tajwan)
Rage (Japonia)
Soul Mate (Hongkong)
Three (Hongkong)

Najlepszy dźwięk:

Cold War 2 (Hongkong/Chiny)
Crosscurrent (Chiny)
Goksung (Korea)
Shin Godzilla (Japonia)

Z nominowanych filmów znam się oczywiście z recenzowanymi „The Handmaiden”, „Train to Busan”, „Goksung” i „The Last Princess” (serio, gdzie nominacja Son Ye Jin za „The Truth Beneath”?). Oprócz tego widziałam (aż) „Operation Mekong”, „Three” i „Cold War 2” czyli akcyjniaki z Hongkongu… Ale te japońskie dramaty z pewnością są na mojej liście!

Reklamy

Written by Miica

Była studentka filologii koreańskiej, wielka fanka koreańskiego kina i dram.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s