O dramach, które zawdzięczają wszystko swoim aktorom dziecięcym i o nich samych

Ostatnio natrafiłam na tekst, który podawał przykłady ról dziecięcych, które stały się podstawą do dalszego sukcesu dram lub wręcz je „uratowały”. Oczywiście to wszystko tylko kampania marketingowa „Rebel: Thief Who Stole The People”, bo wcale nie uważam, żeby młody Lee Ro Woon przyczynił się do skromnego sukcesu tej dramy bardziej niż Kim Sang Joong grający ojca głównego bohatera, niemniej przypomniałam sobie z lekkim wzruszeniem o rolach aktorów, którzy zdążyli już wyrosnąć na gwiazdy…

W Korei nie brakuje naprawdę utalentowanych nastoletnich (i jeszcze młodszych) aktorów i aktorek, dlatego tym bardziej paradoksem jest to, że w dwudziestoletniej grupie wiekowej takich nieco brakuje, zupełnie jakby wszyscy potencjalni kandydaci zostawali idolami kpopu. Wspomniany powyżej artykuł Sports Seoul (아역 덕분에 성공 발판 마련한 드라마 Best 4) przedstawia cztery przykłady z różnych lat na to, jak utalentowani aktorzy dziecięcy podnieśli poprzeczkę swoim „dorosłym” wersjom. Prawdę mówiąc, zatrzymałam się właśnie na dziecięcej porcji „Rebel”, ale jak wspomniałam, przykład Lee Ro Woona jest nieco na wyrost. Nie trzeba jednak daleko sięgać wstecz, aby znaleźć szczere przypadki różnicy poziomów między dziecięcą a dorosłą obsadą – artykuł wspomina Jung Da Bin z „The Flower in Prison”, która później wyrosła na ogólnie kiepskawą aktorkę Jin Se Yeon. Podane zostały również dwa najbardziej legendarne przykłady, kiedy aktorzy dziecięcy naprawdę wciągnęli widzów w dramę, którzy później zostali srogo rozczarowani przez dorosłą obsadę, ale i tak oglądali do końca. Chodzi mianowicie o „The Moon That Embraces The Sun” (MBC 2011), dzięki któremu Yeo Jin Goo, Kim Yoo Jung i Kim So Hyun zyskali niebywałą i wciąż niegasnącą popularność, która przekłada się obecnie na główne role w dramach (nie mówiąc o uznaniu również Siwana, Lee Min Ho i Jin Ji Hee) oraz klasyczne „Stairway to Heaven” (SBS 2003-04), które było aktorskim debiutem Park Shin Hye. Partnerowali jej Baek Sung Hyun i Lee Wan, a to, jak ten drugi „wyrósł” na zupełnie niepodobnego Shin Hyun Juna było obiektem drwin. Obie dramy zyskały ponad 40-procentową oglądalność.

Dla mnie zaskakująco zapomniany jest fakt, iż Han Ji Min i Jin Goo debiutowali w „All In” (SBS 2003) jako dziecięce wersje Song Hye Kyo (która notabene jest w tym samym wieku co Han Ji Min!) i Lee Byung Huna. Drama ta była moim pierwszym kontaktem z tymi aktorami, więc nigdy nie zapomnę ich ówczesnego wizerunku, szczególnie kiedy teraz tak bardzo to kontrastuje z ich współczesną karierą…

Jin Goo i Han Ji Min w „All In”

Tak na marginesie przypominam, że również inne słynne aktorki wcielały się w swoich karierach w „młodą Song Hye Kyo” – m.in. Moon Geun Young w dramie „Autumn in My Heart” (KBS 2000) (kolejny przykład na serial, w którym dzieciaki grały lepiej niż dorośli…) lub Kim Yoo Jung w filmie „Hwang Jin Yi”. Sama Song Hye Kyo grała nastoletnią wersję Wang Hee Ji w „White Nights 3.98” (SBS 1998).

Być może to taka niepisana zasada, że dobrymi aktorami są ci, którzy mają za pasem lata doświadczeń od najmłodszych lat? Ci, których pamiętam z początków swojego oglądania dram są już reprezentatywnymi nazwiskami nowego młodego pokolenia gwiazd telewizyjnych i filmowych – wspomniani Yeo Jin Goo, Kim Yoo Jung i Kim So Hyun, a także nieco starsi od nich Yoo Seung Ho, Lee Hyun Woo, Go Ah Sung (wszyscy grali w „God of Study”, kto pamięta?) oraz Lee Se Young i Nam Ji Hyun, które niedawno zyskały popularność dzięki odpowiednio „The Gentlemen of Wolgyesu Tailor Shop” i „Shopping King Louie”. Shim Eun Kyung doczekała się wielkiej kariery filmowej!

Lee Hyun Woo, Yoo Seung Ho, Yeo Jin Goo, Lee Se Young

W zeszłym roku jedną z bardziej widocznych przypadłości koreańskich dram było pchnięcie nastoletnich aktorek w dorosłe role (konkretnie Kim Yoo Jung w „Moonlight Drawn by Clouds”, Kim So Hyun w „Let’s Fight, Ghost!” i Kim Sae Ron w „Mirror of the Witch”) i parowanie ich z dużo starszymi aktorami. Zaskakująco nie ma odpowiedniej tendencji wśród nastoletnich aktorów, choć pamiętam czasy, w których siedemnastoletni Yoo Seung Ho dostał pierwszą dorosłą rolę w weekendowym makjangu „Flames of Desire” i partnerował osiem lat starszej Seo Woo. Nie mogłam się wtedy pozbyć wrażenia, że było to spore pospieszenie się…

Koreański showbiznes z pewnością nie może się doczekać, kto okaże się następcą wyżej wymienionych aktorów. Zauważyłam tendencję według której obecnie aktorzy dziecięcy są nie mniejszymi gwiazdami, co dorośli członkowie obsady i często to oni pierwsi dostają angaż w dramie bez względu na fizyczne podobieństwo do późniejszych odtwórców ról. Sports Seoul w „허정은 → 이로운 → 신린아,안방극장 ‚명품아역’ 열풍” wskazuje na najnowsze wschodzące gwiazdy – Lee Ro Woona, Heo Jung Eun, która wyjątkowo była główną bohaterką w „Oh My Geum Bi” (KBS 2016-17) oraz Shin Rin Ah z „Legend of the Blue Sea” (SBS 2016-17″ i „Defendant” (SBS 2017).

Nam Da Reum / Yoon Chan Young

Ja osobiście musiałam sobie znaleźć nowych ulubieńców do kibicowania im w przyszłej karierze po tym jak Yeo Jin Goo i Seo Young Joo już dorośli… Obecnie są to Nam Da Reum i Yoon Chan Young, którzy wkrótce wystąpią razem jako młodsze wersje Siwana i Hong Jong Hyuna w dramie „The King Loves”. Nie ukrywam, że nie mogę się doczekać, kiedy dorosną… Nam Da Reum miał przezabawny epizod w „Entourage” (tvN 2016), w którym grał dziecięcego gwiazdora zdegustowanego niskim poziomem aktorstwa postaci granej przez Lee Kwang Soo.

Reklamy

3 myśli nt. „O dramach, które zawdzięczają wszystko swoim aktorom dziecięcym i o nich samych”

  1. Tytuł posta jest trochę mylący… Dla mnie absolutnie każda drama zawdzięcza wszystko swoim aktorom- kiedy główna para mi się nie podoba, po prostu porzucam dramę.
    I odwrotnie, potrafię do końca obejrzeć największy gniot, pod warunkiem że gra w nim… a jest paru takich :)

    Młodzi aktorzy z przyszłością to dla mnie np. Yeo Jin Goo. Kiedy obserwowałam jego wcześniejsze role, to zawsze się zastanawiałam, w jakim kierunku pójdzie jego kariera, po Jackpot jestem o niego spokojna- da sobie radę w każdej roli. Wyrósł przepięknie, da radę unieść każdą dramę, podobnie jak Kim Yoo Jung (ona rozruszała cały MDbyC)
    Mogliby znów razem wystąpić w jakiejś dramce

    Polubienie

    1. Ale jak to mylący? Przecież mowa o aktorach dziecięcych i ich pracy w kilku pierwszych odcinkach dram… Zawsze mi się wydawało, że niewielu jest fanów tych początków, bo tak czy siak zawsze muszą się skończyć przewidywalnym rozstaniem, a poza tym ile jeszcze trzeba czekać na pojawienie się głównej pary dorosłych aktorów, dla których właśnie się przeważnie ogląda dramę?

      Polubienie

  2. Dla mnie podobna sytuacją jak ze „Stairway to Heaven” było wyrośnięcie Park Ji-Bin na Kang Ji-Hwan’a w „Incarnation of money”.Przy czym, w tym wypadku nie tylko wygląd nie pasował, ale dziecięca postać wydawała się bardziej dojrzała od dorosłej.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s