Po przebrnięciu przez trendy dominujące w trzech publicznych stacjach telewizyjnych w Korei, pora zakończyć to dramami z kablówki, zbiorczo z tvNu i OCNu, gdyż jTBC zdaje się nigdy nie poddawać żadnym modom. Co ciekawe, znowu będzie na temat dram „gatunkowych”, jednakże w porównaniu do SBSu nie używa się terminu genre dramas, tylko nazywa rzeczy po imieniu – kryminały, thrillery, seriale śledcze… Diabeł zdaje się tkwić w szczegółach, a kablówka zawdzięcza to bardziej oddanemu podejściu do gatunku, zamiast używania go jedynie jako motywu.

Możecie jednak zapytać, co to za trend, skoro na przykład OCN od lat specjalizuje się w różnych dramach kryminalnych?  Treściowo nie jest to żadna nowość, ale mimo to warto podkreślić rosnące już od kilku lat sukcesy tej stacji oraz dwukrotnie w tym roku bite rekordy oglądalności przez najpierw „Voice”, a zaraz potem przez „Tunnel”. Co więcej, zauważcie, że władze OCNu miały w zwyczaju raczej oszczędnie obdarowywać swoimi dramami – z reguły do trzech rocznie. W tym roku po raz pierwszy w historii mamy wypełnioną całą ramówkę od pierwszego do ostatniego miesiąca!

Koreańscy widzowie zdają się nie mieć dość thrillerów i kryminałów w tym roku, ponieważ nie dość, że telewizja publiczna próbuje tych gatunków, a OCN robi to, w czym jest najlepszy, to jeszcze siostrzany tvN (z tego samego konglomeratu CJ E&M) coraz częściej poszerza tematycznie swoją ramówkę, co kiedyś uznawałam za niepotrzebne, skoro istnieje OCN… Zawsze oczekuje się po tvNie wciągającej, zaskakującej komedii romantycznej, jednak w dobie bardzo wysokich oczekiwań coraz trudniej osiągnąć tę sztukę. Zalinkowany w źródłach artykuł TV Daily wskazuje właśnie na odwrócenie ról – wysoki poziom jakości dram OCN i co za tym idzie – ich popularność oraz pewne takie zmęczenie materiału u tvNu. Co zastanawiające, coraz więcej nie tylko aktorów, ale również słynnych reżyserów i scenarzystów ucieka do kablówki w poszukiwaniu większej wolności artystycznej, ale na początku tego roku zdarzyła się seria w pewnym sensie rozczarowań, gdyż żadna z tych dram nie stała się kolejnym wielkim hitem. Obierając klucz hitowych reżyserów, artykuł wymienia „Tomorrow With You” od PD Yoo Je Wona (poprzednio „Oh My Ghostess” i „King of High School Life”), „Introverted Boss” PD Song Hyun Wooka (poprzednio „Oh Hae Young Again”) i „The Liar and His Lover” PD Kim Jin Mina (poprzednio „Marriage Contract” i „Pride and Prejudice”).

Z kolei w trend thrillerów i kryminałów wpisuje się „Forest of Secrets” kompletnie nieznanego reżysera i scenarzystki, drugi największy hit tvNu w tym roku obok emitowanego obecnie „Deserving of the Name”, remake „Criminal Minds” oraz „Circle” reprezentujący nieistniejący praktycznie w koreańskich dramach gatunek science-fiction. Coraz trudniej mówić, że tvN to tylko rom-comy i chick flicks, co nie?

Źródła:

  • ‘취향 저격’ 맞춤형 드라마 전성시대 (@Segye Ilbo)
  • 케이블 드라마, 자존심 구긴 tvN·기세등등 OCN ‘극과 극 성적표 (@TVDaily)

_____________________________

Dotychczasowe trendy dramowe w 2017.

Inne części:

Część I: czas na odrobinę własnych gustów
Część II: KBS płynący na youth dramas
Część III: SBS i genre dramas
Część IV: MBC, stare królestwo makjangów i sageuków
Część V: thrillery i kryminały z kablówki

Reklamy

Written by Miica

Była studentka filologii koreańskiej, wielka fanka koreańskiego kina i dram.

2 komentarze

  1. Nie mogę się doczekać Twojej recenzji „Forest of secrets” (aka Secret Forest / Stranger – na Netflixie). Nie obejrzałam do końca, jeszcze 3 odcinki, ale myślę, że nie zmienię zdania. Drama jest świetna. Dużo spokojniejsza niż Bad Guys, prowadzona z rozmysłem, ale żaden (!) odcinek nie jest nudny, bo akcja się zagęszcza coraz bardziej. P.S. Porównanie z Bad Guys akurat dlatego, że od obejrzenia tej dramy jednym tchem i zarwaniem nocy jest ona dla mnie benchmarkiem w gatunku thriller / kryminał – żadna nie dostarczyła mi tylu emocji (Cruel City nie oglądałam i chyba nie obejrzę, choć wiem, że jest niezła).

    Polubienie

  2. Nawet nie wiedziałam, że „Secret forest” cieszył się taką popularnością. Bardzo się cieszę, bo to świetna drama. W tym roku niewątpliwie imponuje mi OCN. Może nie produkuje jakiś wybitnych dram, ale są porządnie zrobione od początku do końca ( jedynie Duel mi nie podszedł). Co jak wiemy w Korei dalej jest to rzadkością.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s