Too Bright Outside For Love

One comment

Znane też jako: Too Bright For Romance, A Very Midday Romance, Neomu Hannachui Yeonae,

Na podstawie: koreańskiej powieści „A Very Midday Romance” autorstwa Kim Geum Hee

Gatunek: obyczajowy

Premiera: 2018

Obsada: Choi Kang Hee, Go Joon, Jeon Sung Woo, Park Se Wan

 

Wydaje mi się, że żadne streszczenie fabuły „Too Bright Outside For Love” nie odda istoty tego Drama Special, które zapewne wielu wprowadzi w konsternację, ale trzeba się trzymać zasad, co nie? Tak więc wszędzie można przeczytać, że jest to historia o drugiej szansie…

Pracownik biurowy Pil Yong (Go Joon) niczym w komedii romantycznej spotyka swoje przeznaczenie, kiedy w swoim najgorszym momencie zderza się na ulicy z kobietą, którą okazuje się być Yang Hee (Choi Kang Hee), jego miłość sprzed kilkunastu lat. W rozległych retrospekcjach poznajemy historię ich znajomości z czasów studenckich oraz ekscentryczny charakter głównej bohaterki z najbardziej obojętną twarzą na świecie, która jednego dnia wyznała Yong Pilowi miłość, a następnego już nie żywiła tych samych uczuć…

W teraźniejszości Yang Hee jest autorką sztuki teatralnej, która właśnie miała premierę i zebrała miażdżące recenzje. Jej próby dyskusji z krytykiem, który mówi jej wprost, że jej sztuka jest o niczym i tylko rozbudowuje jej ego wydają się być jedynymi momentami, w których widać jakieś większe emocje w tej postaci. Uważam, że motyw teatru całkiem nieźle oddaje samą bohaterkę, która zdaje się żyć kompletnie we własnym świecie, którego nikt nie rozumie i która chowa wszystkie emocje w swoim wnętrzu, odcinając się od ludzi mówiących na jej temat różne rzeczy. Jej sztuka polega po prostu na długim gapieniu się na wybranego widza zaproszonego na scenę, co w pewnym momencie łamie ich oboje…

Yang Hee jest zatem niezwykle trudną postacią, do której można przypisać mnóstwo interpretacji, próbując znaleźć jakieś wytłumaczenie jej sposobu bycia, ale istnieje pewna przepaść między występem Choi Kang Hee, a Park Se Wan odgrywającą jej młodsze ja – odniosłam wrażenie, że paradoksalnie to starszej aktorce poszło gorzej w uchwyceniu Yang Hee.

Trudno nazwać „Too Bright Outside For Love” romansem pomimo takiego tytułu… Frustrujące jest to, że tak naprawdę nic się nie dzieje w tym Drama Special, a główny bohater wciąż po kilkunastu latach jest w kropce, próbując ogarnąć, co tak naprawdę nie wyszło w jego relacji z Yang Hee, chociaż pomyślałam sobie, że być może tytuł odnosi się do tego, że posługujemy się w życiu zbyt wieloma wymówkami…? Samo „Too Bright Outside For Love” wydaje się być taką wymówką jak na Drama Special – ogromny przerost formy nad treścią odwraca uwagę oraz zarzuca widza metaforami, których nie w sposób zrozumieć. Jest to niezwykle piękna wizualnie drama, ale pozostawia z poczuciem pustki.

Zdobyte nagrody

2018 KBS Drama Awards:

  • najlepsza nowa aktorka – Park Se Wan

Reklamy

1 comments on “Too Bright Outside For Love”

  1. Czy nie jest tak, że ta drama, tak jak sztuka głównej bohaterki, porusza nas widzów samym trwaniem, wysublimowanymi obrazami i nostalgicznym, odrealnionym nastrojem? Nie ma wiele z treści i z trudem można znaleźć to, o czym to w ogóle jest. Tym niemniej jednym z wrażeń, które pozostaje, jest przenicowanie naszego przekonania o spełnionym życiu, no bo kto z dwójki bohaterów jest szczęśliwy i odniósł sukces?
    Zgadzam się, że Park Se Wan jest bardziej przekonująca jako osobliwa ekscentryczka niż Choi Kang Hee, a Go Joo lubię, więc i tu mi się podobał.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.