Into the Sunlight

Brak komentarzy

Znane też jako: Craving For Sunlight, Haetbit Sogeuro,

Na podstawie: pomysł oryginalny

Gatunek: melodramat

Ilość odcinków: 16 x 60 min.

Premiera: 1999

Obsada: Cha Tae Hyun, Kim Hyun Joo, Jang Hyuk, Kim Ha Neul, Seo Yoo Jung, Kim Young Ran, Baek Yoon Shik

 

Niezmiennie fascynujące ciekawostki

„Into the Sunlight” jest kolejną starą dramą, którą ogląda się teraz tylko i wyłącznie dla obecnie sławnej obsady – aby zobaczyć początki karier popularnych obecnie gwiazd Hallyu… Aż dziwne, że nie jest wymieniania pośród innych tytułów, kiedy raz na jakiś czas pojawiają się w koreańskich media takie artykuły-ciekawostki przypominające właśnie okresy nieopierzenia aktorów, którzy wciąż po tylu latach uznawani są za A-listę koreańskiej telewizji (patrz: moje tłumaczenie tekstu TV Report). Odkryłam jednak z zaskoczeniem, że „Into the Sunlight” zostało nazwane jedną z najgorszych dram 1999 roku, głównie ze względu na pokazaną w niej przemoc.

Nie oszukujmy się, niewiele jest dram sprzed dwudziestu lat, które okazały się być ponadczasowe, chociaż i tak uważam, że te kilka z lat 90., które miałam okazję obejrzeć, trzyma się dużo lepiej niż produkowane taśmowo na początku millenium melodramaty. „Into the Sunlight” w gruncie rzeczy nie wyróżnia się niczym, ponieważ jest to kolejna drama o bogatych i biednych bohaterach, zakochanych w sobie wbrew przynależności do różnych klas społecznych i dezaprobacie ich rodziców, ale oprócz tego mamy tu również wątek gangsterski, stąd ta krytykowana przemoc. Ja jednak jestem zawsze zachwycona scenami akcji z udziałem Jang Hyuka, a tutaj w wieku dwudziestu trzech lat jest tak samo cool jak inni młodzi bożyszcze lat 90. – Jung Woo Sung i Lee Jung Jae…

Rodzinne frustracje i ucieczki w alkohol

Koreańskie dramy lubią posługiwać się jasnymi archetypami postaci co nie? Głównymi bohaterami „Into the Sunlight” jest czworo ludzi, którzy próbują przeciwstawić się narzuconym im normom. Lee Yeon Hee (Kim Hyun Joo) jest sierotą wychowywaną przez ciotkę i wciąż okradającego ich i wpadającego konsekwentnie w długi z powodu swojej bezmyślności wuja. Jest najlepszą uczennicą w prestiżowej szkole, tak więc próbuje na tym skorzystać bogata koleżanka z klasy Kang Jae Sook (Seo Yoo Jung), jednak odwraca się od niej i upokarza ją, kiedy dowiaduje się o jej biednym pochodzeniu. Mimo to Yeon Hee wpada w oko jej starszemu bratu Kang In Ha (Cha Tae Hyun)…

Druga para serialu odwraca schemat – uczęszczająca do tej samej klasy Jung Soo Bin (Kim Ha Neul) jest w szkole milczącą dziewczyną ponad dziecinnymi zazdrościami, natomiast poza nią wylewa wszystkie swoje frustracje związane z byciem pogardzaną, przygarniętą córką z nieprawego łoża wyzywającym ubiorem, chodzeniem do klubów i upijaniem się na umór. Pomimo kompletnie innej osobowości staje się najlepszą przyjaciółką poprawnej aż do bólu Yeon Hee, a później zakochuje się w jej koledze z dzieciństwa Han Myung Ha (Jang Hyuk) – takim samym buntowniku, co ona, ale wiążącym koniec z koniec dzięki pracy fizycznej, a później usługom na rzecz gangu.

„Into the Sunlight” ze wszystkiego przynajmniej nie wykorzystuje motywu zazdrosnych second leadów, skoro czworo powyższych bohaterów jest równie ważnych dla całej historii, ale komplikacje pojawiają się, kiedy matki Soo Bin i In Ha postanawiają wydać ich za siebie. W końcu kto będzie bardziej pasował do córki spłodzonej z kobietą do towarzystwa, jak syn podobnie będący dołączony do rodu?

Młodzieńczy bunt w dorosłym wieku

Pierwsze bodajże dwa odcinki rozgrywają się, kiedy główne bohaterki chodzą jeszcze do liceum, ale szybko następuje przeskok o kilka lat w przód bez jakiejkolwiek wielkiej tragedii rozdzielającej bohaterów, właściwie chyba tylko po to, żeby były one dorosłe, bo niewiele się zmienia – Yeon Hee jest studentką szukającą pracy, Soo Bin wciąż każdego dnia pije, aby zapomnieć o swoich smutkach, Myung Ha walczy z niesprawiedliwym życiem, a In Ha zostaje zmuszony przez ojca do podjęcia pracy w jego firmie. Trochę nie rozumiem, dlaczego nie widzieli się przez kilka lat, aby potem nagle na siebie wpaść i znowu poczuć te same emocje, co w okresie szkolnym, ale cóż, najwyraźniej muszę to wziąć za staromodne pozory wprowadzenia w scenariuszu, który potem przechodzi dalej.

Nie ma wątpliwości, fabuła „Into the Sunlight” jest słaba, gdyż te same konflikty wiecznie zataczają koła. In Ha chce być z Yeon Hee, ale ta udaje trudną do zdobycia, Soo Bin agresywnie podrywa Myung Ha, ale ten myśli, że nie jest jej wart, natomiast wymuszone narzeczeństwo In Ha z Soo Bin początkowo jest dla nich wymówką, aby udawać, że zachowują się zgodnie z życzeniami rodziców i mieć trochę spokoju, ale wkrótce oczywiście sprawy poważnieją i stają się takimi marionetkami rodzin, które „odziały ich i nakarmiły”. Nie zapominajmy jeszcze o obowiązkowym dla tego okresu w koreańskich dramach sekretu rodzinnego – myśleliście, że się obejdzie bez tego?

„Into the Sunlight” byłoby takim typowym, rozwleczonym melodramatem o czworokącie miłosnym, gdyby nie pozory, iż jest to youth drama o buncie przeciwko patriarchalnym rodzicom (chociaż czy bohaterowie nie są na to trochę za starzy…?). To właśnie jest największą zaletą tego serialu – stwarzanie wrażenia, że jest dużo lepszy niż w rzeczywistości, przez co staje się łatwiejszy do strawienia, kiedy mógłby być po prostu potwornym nudziarstwem. Chciałabym przede wszystkim podkreślić ścieżkę dźwiękową, która przyczynia się do takiego odbioru. Wystarczy zresztą obejrzeć opening, który zalinkowałam na dole recenzji, ponieważ doskonale oddaje klimat „Into the Sunlight”.

Jest to drama, w której bohaterowie zachowują się stereotypowo, niemniej Jang Hyuk ubrany w skórę jeżdżący na motorze oraz rockowe dźwięki zamiast smętnych ballad sprawiają, iż mimo wszystko mamy tu takie odległe wspomnienia po „Beat” i innych „czaderskich” filmach, które przeszły do historie jako kultowe pozycje z lat 90. Szczególnie zapada w pamięć użycie w scenach instrumentalnej melodii utworu Hung Out to Dry zespołu Cry of Love, chociaż znajdą się też takie szlagiery jak Purple Rain. No przecież kto by się spodziewał takich rzeczy w koreańskim melodramacie z 1999 roku?! Historia miłosna Yeon Hee i In Ha strasznie przynudza, jednak rebelianckie wizerunki Myung Ha i Soo Bin (że ze wszystkich aktorek akurat Kim Ha Neul… niespotykane) są interesującą ciekawostką.

Zdobyte nagrody

1999 MBC Drama Awards:

  • najlepszy nowy aktor – Cha Tae Hyun

Ocena:

Fabuła – 5/10

Kwestie techniczne – 7/10

Aktorstwo – 7/10

Wartość rozrywki – 6/10

Średnia – 6,25/10

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.