Historyczna współpraca Sol Kyung Goo i Han Seok Kyu – „Idol” w sekcji Panorama na Berlinale

Brak komentarzy

Żeby tradycji stało się zadość, mimo że minęło już 10 dni od zakończenia tegorocznej edycji Berlin International Film Festival, warto wspomnieć parę słów więcej o jedynym koreańskim filmie, który pojawił się na festiwalu poza konkursem, w sekcji Panorama – „Idol” w reżyserii Lee Soo Jina, którego jest to wyczekiwany powrót po dramatycznym debiucie z „Han Gong-ju”.

Na ekranie po raz pierwszy w głównych rolach spotykają się dwaj wielcy koreańscy aktorzy, w przypadku których można powiedzieć, że jeden wziął pałeczkę po drugim wraz z nastaniem nowego millenium w byciu zarówno uznanym przez krytyków, jak i przyciąganiu mas do kin – mowa o Han Seok Kyu i Sol Kyung Goo. Ten pierwszy gra polityka, który stara się rozwiązać sprawę wypadku samochodowego swojego syna, który potrącił i w konsekwencji zabił człowieka, a drugi wciela się w ojca ofiary, który domaga się sprawiedliwości. Chun Woo Hee, kontynuując swoją owocną współpracę z reżyserem Lee Soo Jinem, odgrywa kluczową rolę drugoplanową jako porwaną dziewczynę ofiary, która była świadkiem zdarzenia.

Jeśli wierzyć pierwszym recenzjom z festiwalu, „Idol” jest niezwykle przygnębiającym, szokującym thrillerem zemsty czyli rodzajem filmu, z którego Koreańczycy słyną, ale dosłownie każdy powtarza, że jest za długi i w swoim ostatnim akcie zbyt zamotany, aby tylko przedstawić niespodziewane zwroty akcji. Pozostaję jednak wciąż optymistyczna, gdyż to, co mogli zobaczyć uczestnicy festiwalu, było surową wersją filmu, który do momentu swojej ogólnej premiery w marcu (dokładna data wciąż nieznana), będzie przemontowany – tak stwierdził reżyser podczas konferencji na Berlinale.

Jeśli chodzi o tradycję koreańskich filmów na festiwalu w Berlinie, warto przypomnieć, że w 2016 roku Kim Min Hee historycznie zdobyła Srebrnego Niedźwiedzia za swoją rolę w „On The Beach At Night Alone” w reżyserii Hong Sang Soo. Jednakże jeśli spojrzeć wstecz, jakie tytuły pojawiają się w programie, można to tylko określić jako wracanie do starych, sprawdzonych twórców – w zeszłym roku w Panoramie pojawiło się „Human, Space, Time and Human” zhańbionego i już nie tak chwalonego artystycznie Kim Ki Duka, dwa lata temu wspomniane „On The Beach At Night Alone” niezwykle płodnego i co roku zapraszanego na najróżniejsze festiwale Hong Sang Soo, w 2015 „The Bacchus Lady” E J-yonga znanego przede wszystkim z „Untold Scandal” i mockumentary „Actresses”, a w 2014 blockbuster „Ode to My Father”, żeby już nie zapędzać się dalej.

Wciąż czekam na kolejne wielkie newsy dotyczące koreańskich filmów na Berlinale – rzadko które pojawiają się w konkursie, niemniej można odnieść wrażenie, że podobnie jak w Cannes każdego roku, tradycją stało się uwzględnianie przynajmniej jednej koreańskiej produkcji w pozakonkursowym programie. Tymczasem oto pierwszy zwiastun „Idol”. W rolę syna Han Seok Kyu wciela się Jo Byung Kyu z mega-popularnej dramy „SKY Castle”.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.