Postępujący kryzys i brak reżyserów, którym można ufać – tłum. artykułu

Brak komentarzy

„Przejście do kablówki ponad trzydziestu osób w ciągu ostatnich trzech lat; napływ niedoświadczonych lub w starszym wieku reżyserów; niechęć do współpracy przez największe gwiazdy i producentów; spadek jakości i oglądalności…”

Pora ruszyć moją cofającą się znajomość języka, aby tym razem poprzeć konkretnym źródłem potwierdzone zjawisko kryzysu dram KBSu, MBC i SBSu, które nie nadążają już za kablówką, zamiast samemu gdybać na podstawie przypuszczeń i obserwacji. Oto moje tłumaczenie artykułu MunhwaIlbo:

Trudno jest znaleźć reżysera, któremu można zaufać…

…takie i podobne odpowiedzi można usłyszeć, pytając się firm producenckich oraz agencji aktorów o niechęć do występów w dramach telewizji publicznej. Z punktu widzenia współpracy, nawet jeśli warunki nie są tak atrakcyjne, jak w przypadku kablówki, to chyba oczywiste, że trzeba osiągać jak najlepsze rezultaty [dop. tłum. to znaczy dramy o wysokiej jakości technicznej i fabularnej], a często tak nie jest. Jako największy powód tego wymienia się brak uzdolnionych reżyserów.

W ostatnim czasie telewizja publiczna może schować się ze wstydu, pomimo ambitnie planowanej ramówki. „Neighborhood Lawyer Jo Deul Ho 2: Crime and Punishment” z Park Shin Yangiem i Go Hyun Jung nie wykracza ponad 5% oglądalności. Drama ta utraciła zainteresowanie widzów po serii wewnętrznych kłopotów – newsie o odejściu PD Han Sang Woo i związaną z tym przerwą w emisji. Również „Item”, w które MBC zainwestowało ponad 10 mln wonów i pokładało wiele nadziei, pomimo angażu popularnego obecnie Joo Ji Huna nie wznosi się ponad 3% oglądalności… prace Na planie rozpoczęły się już we wrześniu zeszłego roku i miały zostać zakończone w styczniu, jednak pojawiło się prawie dwumiesięczne opóźnienie. Ostatecznie Joo Ji Hun w środku lutego rozpoczął według grafiku zdjęcia do drugiego sezonu serialu Netfliksa, „Kingdom”, przez co jakość realizacji „Item” znacznie opadła i jednocześnie wzrosły koszty jej produkcji. Poza tym pojawiły się opinie o winie debiutującego w roli pierwszego reżysera PD Kim Sung Wooka, jego braku doświadczenia oraz problemów z komunikacją.

Co więcej, rozprzestrzeniają się plotki, że ostatni „wypadek” SBSu, który wyemitował niekompletnie zmontowane sceny „Big Issue”, jest w głównej mierze spowodowany wolnym tempem pracy PD Lee Dong Huna. Stacja przeprosiła, tłumacząc, że z powodu zapalenia płuc trudno było, aby osobiście pilnował porządku na planie.

W przeciągu ostatnich trzech lat liczba reżyserów, która opuściła publicznej stacje telewizyjne, przekracza trzydzieścioro. Dostając szybko spore gaże i tworząc swoje wielkie dzieła, zmieniają wizerunek takich kanałów, jak tvN lub jTBC. Wśród tych, którzy po odejściu osiągnęli większy sukces, są między innymi PD Kim Hee Won („The Man Who Became King” tvN 2019) pochodząca z MBC, PD Kim Seok Yoon (The Light in Your Eyes” jTBC 2019) z KBSu lub PD Park Shin Woo („Boyfriend” tvN 2018-2019) z SBSu.

W ten sposób telewizja publiczna traci doświadczonych ludzi, którzy mogliby wytrenować nowe, młodsze pokolenie reżyserów, więc nie ma wyjścia poza rzuceniem tych na głęboką wodę lub zasięgnięcie po starszych producentów, którzy nie nadążają już za trendami. Przedstawiciel jednej z firm outsourcingowych wskazuje, że najsłynniejsi scenarzyści kontrolujący rynek dram wolą współpracować z reżyserami z kablówki, a trzymanie się przez telewizję publiczną zasady, że ich dramy powinni kręcić ich pracownicy, prowadzi głównie do ciągłej niemożności podniesienia standardów.

Źródło: MunhwaIlbo

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.