6th Wildflower Film Awards

Brak komentarzy

Nie mam pojęcia, dlaczego w ogóle mi to umknęło, bo nawet nie dotarła do mnie informacja o nominacjach, ale MUSZĘ to nadrobić, tak dla kontrastu z wczorajszymi Baeksang Arts Awards… 12 kwietnia została rozdana szósta edycja gali Wildflower Film Awards, które nagradzają koreańskie kino niezależne i niskobudżetowe. Obserwuję ją od momentu jej powstania, ale zdaje się, że w tym roku jakimś dziwnym sposobem newsy o niej uleciały również internetowym mediom, gdyż zauważyłam, że wiele innych stron było tak samo jak ja spóźnionych z podsumowaniem…

Po raz kolejny główna nagroda gali powędrowała do filmu dokumentalnego, tak jakby jej organizatorzy starali się promować tę niszę, organizując zresztą po raz pierwszy specjalną nagrodę podkreślającą filmy tego gatunku, które po prostu umykają – Dandellion Award. Ja sama nie jestem jeszcze nawet dobrze zaznajomiona z nominowanymi filmami fabularnymi, mając obejrzane jedynie znakomite „Microhabitat”, za które Esom otrzymuje drugą nagrodę dla najlepszej nowej aktorki. Tak więc dla mnie samej tegoroczne rozdanie Wildflower Film Awards to okazja do zapisania kilku tytułów oraz uważniejszego wypatrywania tych, na których tytuły po raz kolejny natrafiam w kontekście nagród filmowych – np. „After My Death” lub „Last Child”.

Jako ciekawostkę można dodać, że zwraca uwagę silna obecność aktorów dziecięcych, szczególnie zważając na fakt ogłoszenia osiemnastoletniego Sung Yoo Bina najlepszym aktorem pierwszoplanowym. Z kolei piętnastoletnia Lee Jae In, która zdobyła tutaj nagrodę dla najlepszej nowej aktorki, dostała też w krótkim czasie drugą, na wczorajszych Baeksang Arts Awards, chociaż za bardziej blockbusterowe „Sabaha”.

Lista zwycięzców:

Daesang:

LEE IL RAN & LEE HYUK SANG (The Remnants)

Najlepsza reżyseria – film fabularny:

Hong Sang Soo (Grass)
JEON GO WOON (Microhabitat)
Kim Ui Seok (After My Death)
Lee Dong Eun (Mothers)
O Muel (Eyelids)
Shin Dong Seok (Last Child)
Zhang Lu (Ode to the Goose)

Najlepsza reżyseria – film dokumentalny:

Jero Yun (Mrs.B. A North Korean Woman)
JUNG SUNG IL (Night and Fog in Zona)
Kwon Kyung Won (Courtesy to the Nation)
Lee Il Ran & Lee Hyuk Sang (The Remnants)
Park Bae Il (Soseongri)

Najlepszy aktor:

Choi Moo Sung (Last Child)
Ji Hyun Woo (True Fiction)
Kim Choong Gil (Loser’s Adventure)
Lee Hyo Je (Home)
SUNG YOO BIN (Last Child)
Uhm Tae Goo (Adulthood)

Najlepsza aktorka:

ESOM (Microhabitat)
Jang Ri Woo (A Blue Mouthed Face)
Jeon Yeo Bin (After My Death)
Kim Ga Hee (Park Hwa Young)
Kim Min Hee (Grass)
Lee Sang Hee (Jamsil)

Najlepszy aktor(ka) drugoplanowy:

Jin Yong Wook (A Blue Mouthed Face)
KIM SAE BYUK (Grass)
Lee Ji Won (Omok Girl)

Najlepszy nowy aktor(ka):

Choi Jun Young (Saem)
Kim Ga Hee (Park Hwa Young)
LEE JAE IN (Adulthood)
No Jung Ui (Fantasy of the Girls)
Sung Yoo Bin (Last Child)
Yoon Chan Young (Mothers)

Najlepszy scenariusz:

After My Death
A Blue Mouthed Face
I Have a Date With Spring
LAST CHILD
Microhabitat

Najlepsze zdjęcia:

After My Death
BEAUTIFUL DAYS
Eyelids
Microhabitat
Ode to the Goose

Najlepsza muzyka:

After My Death
EYELIDS
I Have a Date With Spring

Najlepszy nowy reżyser – film fabularny:

Jang Woo Jin (Autumn, Autumn)
Jeon Go Woon (Microhabitat)
Kim In Sun (Adulthood)
Kim Soo Jung (A Blue Mouthed Face)
KIM UI SEOK (After My Death)
Shin Dong Seok (Last Child)

Dandellion Award (dla niedocenianego filmu dokumentalnego):

The Black
Courtesy to the Nation
FOR VAGINA’S SAKE
Grown Up
Mrs.B. A North Korean Woman

Achievement Award:

Kwak Yong Soo (prezes Indiestory)

Zdjęcia z czerwonego dywanu:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.