Znane też jako: Mulgogijari, 물고기자리

Na podstawie: pomysł oryginalny

Gatunek: melodramat

Reżyseria: Kim Hyung Tae

Premiera: 2000

Obsada: Lee Mi Yeon, Choi Woo Je, Yoon Ji Hye, Kwak Seung Nam, Lee Jae Kyung

 

„Pisces” na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie, jakby należało do grona urban melodramas z tamtego okresu, zawieszonego gdzieś jeszcze między klasyką, a nowoczesnością… To trochę dziwne, że później słuch o debiutującym reżyserze Kim Hyung Tae zaginął, ale przynajmniej pozostawił po sobie zaskakujący film, który wychodzi poza ramy obrazu miejskiej samotności.

Ae Ryun (Lee Mi Yeon) jest właścicielką wypożyczalni kaset vhs, Sad Movie. Dopiero co ją otworzyła, tak więc widzimy, jak skrupulatne przygotowuje się do rozpoczęcia działalności, zdradzając przy tym swoją osobowość. Główna bohaterka jest introwertyczką, lecz nie aspołeczną samotniczką, co jest stereotypem, do którego mogły przyzwyczaić koreańskie dramy. Jest bardzo uprzejma, ale powściągliwa w kontaktach z innymi, dlatego trudno rozgryźć, o czym tak naprawdę myśli… Jest w stanie wyjść na przeciw i polecać swoim klientom „ambitniejsze” filmy, mając szczególną słabość do europejskiego kina, choć nie jest przy tym ostentacyjna.

Kiedy Ae Ryun spotyka Dong Seoka (Choi Woo Je), z początku wydaje się, że będzie to historia o dwojgu ludzi, którzy są kompletnie różni, ale łączy ich zamiłowanie do tych samych filmów. Główny bohater jest muzykiem mieszkającym po drugiej stronie ulicy o dość luźnym podejściu do życia. Jego relacja z Ae Ryun jest czymś więcej niż tylko relacją znajomych z widzenia, gdyż wychodzą nawet razem na kolację, mimo że on informuje ją dość szybko, że ma dziewczynę. Główna bohaterka zakochuje się w nim, lecz ten dość powolny, obyczajowy film nie wiedzieć w którym dokładnie momencie zmienia się w kompletnie coś innego, wciąż jednak utrzymując spójną wizję i dość elegancji, aby nie popaść w ekstremum.

Przy tym celebrowanym synkretyzmie gatunkowym koreańskiego kina „Pisces” jest właśnie jednym z tych filmów, które pod koniec kompletnie zaskakują rozwojem wydarzeń w porównaniu do tego, czego można się było najpierw spodziewać. Jest to obraz obsesyjnej wręcz miłości… Motyw przewodni ryb jako znaku zodiaku nie tylko reprezentuje bohaterkę, która odznacza się jego sprzecznymi cechami, ale również cały film sam w sobie. Reżyserowi udaje się trudna sztuka nakręcenia melodramatu z elementami thrillera, które wcale nie zmieniają klimatu całości, bo przedstawione jest to z takiej perspektywy, że główna bohaterka zyskuje sympatię widza jako ofiara. Chociaż może to większa zasługa odgrywającej główną rolę Lee Mi Yeon, która trzyma na swoich barkach całą produkcję? Można zatem powiedzieć, że „Pisces” to nie film o obsesji, ale po prostu historia o miłości, która w tym przypadku akurat jest jednostronnym uczuciem.

Zdobyte nagrody

2000 Blue Dragon Film Awards:

  • najlepsza aktorka – Lee Mi Yeon

2000 Director’s Cut Awards:

  • najlepsza aktorka – Lee Mi Yeon

2000 Cine21 Awards:

  • najlepsza aktorka – Lee Mi Yeon

0 komentarzy dotyczących “Pisces

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: