relacje i podsumowania wydarzeń

2020 SBS Drama Awards

Nagrody SBSu – powinny być najjaśniejszym punktem wieczoru, szczególnie po galach MBC i KBS, skoro to właśnie ta stacja królowała niezmiennie w 2020 roku, jeśli chodzi o oglądalność spośród kanałów koreańskiej telewizji publicznej oraz medialność ich dram. W dodatku mija okrągła 30-ta rocznica powstania stacji, dlatego tegoroczna gala miała również momenty uczczenia bogatej historii SBSu oraz jego największych hitów, lecz również paru mniej chlubnych elementów, jak to, że Lee Min Ho nie może wyjść bez kolejnego Top Excellence, nieważne w czym bym nie zagrał.

Nie można było rozpocząć od czegoś innego niż „The Sandglass” (1995), które w swoim czasie zaznaczyło SBS na mapie, które było wtedy jeszcze młodą stacją pozostającą w tyle za dużo starszymi KBSem i MBC. Popularne trendy dramy „Mister Q” lub „Tomato” (obie z Kim Hee Sun!) wyciągnęły stację z kryzysu po 1997 roku oraz ustanowiły o jej wizerunku, czyli kanału, na którym można było obejrzeć wiele Hallyu hitów oraz blockbusterów, w porównaniu do KBSu, który słynie głównie dram z familijnych lub MBC, które słynęło (niestety w czasie przeszłym…) z dram historycznych. Wspomniano o starych hitach – „Shoot For The Stars” (2002), „Successful Story of a Bright Girl” (2002), „All In” (2003) i „Lovers in Paris” (2004), a także fenomenach Hallyu – „Secret Garden” (2010-11), „The Heirs” (2013), „You Who Came From The Stars” (2013-14), aby w końcu przejść do tegorocznych dram, które bawiły widzów w czasach epidemii. SBS akurat miał się czymś pochwalić i dlatego rozpoczął galę od celebracji swojej historii, zamiast odnosić się jak KBS i MBC do wspólnie przeżytych trudnych chwil w tym roku.

Nie można powiedzieć, aby jakakolwiek mini-seria SBSu w tym roku przeszła bez echa, dlatego mając niemały orzech do zgryzienia, stacja znowu ustanowiła nowy podział kategorii swoich nagród, tym razem ze względu na „gatunek”, co ostatnio widziano w 2016 i spotkało się z takim chłodnym przyjęciem, do spółki z mnóstwem innych nagród-zapychaczy, że od tamtego czasu SBS obciął znacznie listę nominacji. Zresztą tylko przy dwóch slotach, jakie mu obecnie zostały (poniedziałkowo-wtorkowym i piątkowo-sobotnim), nie licząc pojedynczych dram codziennych, to niemożliwe aby zadowolić każdego, a tak przynajmniej można zadowolić… więcej ludzi, szczególnie jeśli chodzi o najnowszy mega-hit, makjang „Penthouse”, który od razu ma zapowiedziane dwa sequele na 2021 rok.

W ostatnich dniach grudnia koreańskie media bardzo mocno promowały Kim So Yeon jako najpoważniejszą kandydatkę do Daesanga, chociaż tak naprawdę pojawiła się w ostatniej chwili, gdyż przez cały rok stawiano na Han Seok Kyu albo Namgoong Mina, których dramy miały wielką oglądalność, chociaż na samym początku 2020 roku, więc mogły już trochę wylecieć z pamięci… Niemniej jestem niesamowicie ucieszona, że Namgoong Min zdobył wreszcie swojego pierwszego Daesanga w karierze, który moim zdaniem należał mu się już w 2017 roku za „Chief Kim” (KBS). „Stove League” to prawdziwa historia o underdogs nie tylko wewnątrz swojej fabuły, ale również jeśli chodzi o okoliczności wokół powstawania tej dramy – kto by się spodziewał tak wciągającej, dobrej historii? Kontrast między wynikiem oglądalności pierwszego i ostatniego odcinka mówi sam za siebie, a kto jeszcze po nią nie sięgnął, to szczerze polecam „Stove League” jako jedną ze ściśle najlepszych koreańskich dram 2020 roku i to bez względu czy ktoś się interesuje sportem, czy nie…

Namgoong Min

„Penthouse” może nie zdobył największej nagrody, natomiast zdobył ich najwięcej. Praktycznie cała główna obsada dostała swoje solowe statuetki, bo zresztą kategoria dram średnich/długich była stworzona wprost pod tę dramę. Nie było tam praktycznie żadnej konkurencji – dwie dramy codzienne oraz „Delayed Justice”, którego produkcja została wstrzymana, aby wymienić grającego jedną z głównych ról Bae Sung Woo, który został aresztowany za jazdę samochodem w stanie nietrzeźwości.

Jednocześnie trudno jednoznacznie wskazać, kto najbardziej z ensemble cast „Penthouse” przyczynił się do sukcesu tej dramy, bo choć można wskazywać na Kim So Yeon jako jedną z (od zawsze…) najbardziej imponujących aktorek, to jednak byłoby nie w porządku zapomnieć o Eugene i Lee Ji Ah, dlatego Top Excellence skończyło się na potrójnym remisie wszystkich pań. W takim przypadku szkoda czwartej nominowanej Hong Soo Ah, że jest oczywistym „wypełniaczem”, ale ten wynik tak jakoś nie jest dla mnie niewyobrażalny, a właściwy… Do pięknego obrazka zabrakło tylko wkroczenia na scenę, trzymając się za ręce i widocznej wspólnej celebracji, ale trzeba było zachowywać dystans.

Eugene, Lee Ji Ah & Kim So Yeon

Lista zwycięzców:

Daesang:

Han Seok Kyu (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)
Joo Ji Hun (Hyena)
Joo Won (Alice)
Kim Hee Sun (Alice)
Kim Hye Soo (Hyena)
Kim So Yeon (Penthouse)
NAMGOONG MIN (Stove League)

PD Award:

JOO WON (Alice)

Top Excellence:

Aktor w dramie fantasy/romansie:
Ji Chang Wook (Backstreet Rookie)
Joo Won (Alice)
LEE MIN HO (The King: Eternal Monarch)

Aktorka w dramie fantasy/romansie:
Kim Go Eun (The King: Eternal Monarch)
Kim Hee Sun (Alice)
PARK EUN BIN (Do You Like Brahms?)

Aktor w genre drama/akcji:
Han Seok Kyu (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)
JOO JI HUN (Hyena)
Lee Sang Yeob (Good Casting)
Namgoong Min (Stove League)
Ryu Deok Hwan (Nobody Knows)

Aktorka w genre drama/akcji:
Choi Kang Hee (Good Casting)
Kim Hye Soo (Hyena)
KIM SEO HYUNG (Nobody Knows)

Aktor w średniej/długiej dramie:
Kwon Sang Woo (Delayed Justice)
Lee Jae Woo (Phoenix 2020)
UHM KI JOON (Penthouse)

Aktorka w średniej/długiej dramie:
EUGENE (Penthouse)
Hong Soo Ah (Phoenix 2020)
KIM SO YEON (Penthouse)
LEE JI AH (Penthouse)

Excellence:

Aktor w dramie fantasy/romansie:
KIM MIN JAE (Do You Like Brahms?)
Kwak Shi Yang (Alice)
Lee Jung Jin (The King: Eternal Monarch)
Woo Do Hwan (The King: Eternal Monarch)

Aktorka w dramie fantasy/romansie:
Han Sun Hwa (Backstreet Rookie)
Jung Eun Chae (The King: Eternal Monarch)
KIM YOO JUNG (Backstreet Rookie)
Lee Da In (Alice)

Aktor w genre drama/akcji:
AHN HYO SEOB (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)
Lee Jong Hyuk (Good Casting)
Oh Jung Se (Stove League)
Park Hun (Nobody Knows)

Aktorka w genre drama/akcji:
Jang Young Nam (Nobody Knows)
Kim Ji Young (Good Casting)
LEE SUNG KYUNG (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)
Park Eun Bin (Stove League)

Aktor w średniej/długiej dramie:
BONG TAE KYU (Penthouse)
Jung Woong In (Delayed Justice)
Seo Ha Jun (Phoenix 2020)
YOON JONG HUN (Penthouse)

Aktorka w średniej/długiej dramie:
Hyun Juni (Mom Has an Affair)
Kim Joo Hyun (Delayed Justice)
SHIN EUN KYUNG (Penthouse)

Najlepszy aktor(ka) drugoplanowy:

Aktor:
Jo Han Sun (Stove League)
KIM JOO HEON (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)
Kim Sang Ho (Alice)
PARK EUN SEOK (Penthouse)

Aktorka:
JIN KYUNG (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)
Kim Yong Ji (The King: Eternal Monarch)
Oh Kyung Hwa (Hyena)
Yoon Joo Hee (Penthouse)

Najlepsza obsada drugoplanowa:

Hyena
Penthouse
Romantic Doctor, Teacher Kim 2
STOVE LEAGUE

Best Character Award:

Aktor:
OH JUNG SE (Stove League)

Aktorka:
CHOI KANG HEE (Good Casting)

Najlepszy aktor(ka) dziecięcy:

AHN JI HO (Nobody Knows)
KIM HYUN SOO (Penthouse)

Najlepszy nowy aktor(ka):

Aktor:
Ha Do Kwon (Stove League / Penthouse)
JO BYUNG KYU (Stove League)
Kim Sung Chul (Do You Like Brahms?)
Kim Young Dae (Penthouse)
Lee Jun Young (Good Casting)

Aktorka:
Jo Soo Min (Penthouse)
Park Ji Hyun (Do You Like Brahms?)
Seo Ye Hwa (Backstreet Rookie)
SO JOO YEON (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)

Najlepsza para:

Ahn Hyo Seob & Lee Sung Kyung (Romantic Doctor, Teacher Kim 2)
Ji Chang Wook & Kim Yoo Jung (Backstreet Rookie)
Kim Hye Soo & Joo Ji Hun (Hyena)
Lee Min Ho & Kim Go Eun (The King: Eternal Monarch)
PARK EUN BIN ♥ KIM MIN JAE (Do You Like Brahms?)


Poprzednie edycje SBS DRAMA AWARDS:

2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019ogólny spis podsumowań

1 komentarz dotyczący “2020 SBS Drama Awards

  1. Z nominowanych tytułów oglądałam jedynie „Stove League”, „Backstreet Rookie”, „Do you like Brahms?”. 1 i 3 drama zasłużyły na każdą nagrodę, którą dostały. 2 to drama, którą stacja nie ma co się chwalić. Kolejny nieudany wybór Ji Chang Wook’a. Tak samo nieudany jak jego najnowsza dram w Kakao TV. „The King…” nie oglądałam, ale jeśli LMH nie poprawił swojego aktorstwa to faktycznie dostał kolejną nagrodę za nazwisko i popularność, nie występ.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: